Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@09:36:50 GMT

بوروکراسی ناکارآمد و مساله اعتماد اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۱۱۹۵

بوروکراسی ناکارآمد و مساله اعتماد اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز :

پیرامون اعتماد و امید اجتماعی می توان از ابعاد مختلف و جنبه های گوناگون سخن گفت اما در این متن کوتاه به نقش بوروکراسی ناکارآمد علیه اعتماد و امید اشاره ای خواهم داشت . بوروکراسی و ساختار اجرایی ناکارآمد فعلی (که نه جریان سیاسی می شناسد و نه قومیت و جنسیت ) پیرامون موضوع فوق الذکر کمابیش واجد ویژگی های زیر است :

۱- چون بقای خود را در رضایت مافوق می داند اصولا باور و اراده ای برای کسب رضایت جامعه هدف (امید افرینی و اعتماد زایی) ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- چون قابلیت حل مساله را ندارد به تغییر ساختار و نزاع های تشکیلاتی روی می آورد و معمولا فاقد دستاورد قابل ارائه به مردم است.

۳- بجای ارائه و تبلیغ دستاورد، اصرار دارد تبلیغات به عنوان دستاورد قلمداد شود .

۴- در مواردی هم که دستاوردی وجود دارد ، فاقد توانمندی در تبدیل دستاورد به رضایتمندی مردمی است .

۵- فاقد توانمندی برای ارائه گزارش به جامعه هدف است . اصولا برای گزارش دهی به مافوق مهارت دارد نه به مردم.

۶- اهل گفت و گو نیست و معمولا *موعظه محور، تک گو ، مبهم و کلی گو است.

۷- بدلیل گستردگی و همیشگی بودن نزاع های سیاسی ، قابلیت پنهان کردن ناکارامدی زیر لوای دعواهای عرصه عمومی را دارد.

پیشنهاد سیاستی

سیستم های ارزیابی نظارتی مستقل، عالمانه و شفاف عملکرد مدیران در « جلب اعتماد عمومی و رضایتمندی اجتماعی » و « میزان تحقق وعده ها و واقعی بودن دستاوردها » و « توانمندی در گفت و گوی اجتماعی با گروه های ذیربط و ذی نفع » را با _شاخص های استاندارد_ ، بررسی و راستی آزمایی کند و این ارزیابی یکی از ملاک های ابقا و ارتقای مدیران قرار گیرد.

روزبه کردونی

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوروکراسی روزبه کردونی رضایتمندی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود