Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب شبکه خبری المیادین ،سلطان السامعی گفت که آماده گفت وگو در هر دولت بی طرف هستیم و ابتکار عمل خود را از موضع قدرت به سعودی‌ها ارائه خواهیم داد.

وی افزود : طرح ما روی میز است و هر کس صلح و گفت وگو می خواهد امروز توپ در زمین اوست .

عضو شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: ما قادر به ایستادگی و تعطیل کردن بخش بزرگی از موسسات و مراکز نظامی عربستان هستیم و به دفاع از کشورمان با تمام توان ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن روز شنبه در توئیتی نوشت: رژیم سعودی جدیت خود را برای صلح با پاسخ مثبت به طرح ارائه شده توسط رئیس شورای عالی سیاسی یمن ثابت کند.

 محمد عبدالسلام در صفحه توئیتر خود اضافه کرد: نظام سعودی باید با پذیرش آتش بس، پایان دادن به محاصره و بیرون بردن نیروهای خارجی خود از خاک یمن به این طرح پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در این صورت است که صلح برقرار می‌شود و زمان سخن گفتن از راه حل‌های سیاسی در فضایی آرام به دور از هرگونه فشار نظامی یا انسانی فرا می‌رسد.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم دیروز (شنبه) اعلام کرد: به مدت سه روز همه حملات موشکی و پهپادی به عربستان را به طور یکجانبه متوقف می‌کنیم.

المشاط افزود: این آتش بس به مدت سه روز در همه جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر عربستان همه نیروهای خارجی را از خاک و آب یمن خارج و از حمایت شبه نظامیان محلی در یمن خودداری کند و به محاصره و حملات خود به یمن پایان دهد، آمادگی داریم این آتش بس دائمی شود.

مشاط گفت: آمادگی کامل خود را برای آزادسازی همه اسیران ائتلاف از جمله برادرِ عبدربه منصور هادی و دیگر اسیران ائتلاف از اتباع همه کشورها در مقابل آزادی همه اسیران ما از زندان های ائتلاف، اعلام می‌کنیم.

وی از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواست که برای انجام مقدمات و تهیه و تبادل لیست اسرا و توافقنامه‌های اجرای این مبادله به صورت یکباره یا در مراحل مختلف اقدام کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما خواستار صلح هستیم و از دشمنان نیز می‌خواهیم آن را یک موضوع مقدس بشمار آورند. از ائتلاف متجاوزان می‌خواهیم که به همه اقداماتی که در مسیر صلح مانع ایجاد می‌کند، پایان دهد.

وی افزود: محاصره و توقیف کشتی‌های سوخت و محروم کردن ملت یمن از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود، با صلح و اعتمادسازی در تناقض است. ما محاصره را عامل اصلی طولانی شدن جنگ و سنگ اندازی در مسیر صلح می‌دانیم و ائتلاف و جامعه بین‌الملل مسئول آن هستند.

مشاط اضافه کرد: سال هشتم مقاومت ملت یمن سال غافلگیری و تحولات بزرگ در زمینه دفاعی خواهد بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

برچسب‌ها جنبش انصارالله عربستان سعودی آرامکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنبش انصارالله عربستان سعودی آرامکو جنبش انصارالله عربستان سعودی آرامکو شورای عالی سیاسی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند