Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ژاپن، اروپا و آمریکا در صدد یافتن منابع جدید نفت برای جایگزینی نفت روسیه و تشویق تولیدکننده‌های دیگر نفت به افزایش تولید خود هستند.

کویت سومین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن است.

به گزارش خبرگزاری «نیکی» ژاپن، آمارهای وزارت اقتصاد ژاپن نشان می‌دهد که این کشور پارسال روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه نفت از عربستان، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون بشکه از امارات، ۲۱۰ هزار بشکه از کویت و ۱۵۱ هزار بشکه نفت از قطر وارد کرده است. ۹۵ درصد واردات نفت ژاپن از کشورهای خاورمیانه است.

روسیه پنجمین صادرکننده بزرگ نفت به ژاپن است اما سهمی حدود سه درصدی در واردات نفت این کشور دارد.

هفت کشور بزرگ صنعتی جهان از جمله ژاپن حدود دو هفته پیش توافق کردند که خرید نفت روسیه را به‌دلیل تجاوز نظامی این کشور به اوکراین به شدت کاهش دهند. آمریکا و بریتانیا خرید نفت روسیه را کاملا تحریم کرده‌اند.

قرار است کوئیچی هاگیودا وزیر بازرگانی ژاپن هفته آینده با وزیر نفت کویت دیدار کرده و توافق اعطای یک میلیارد دلار وام را امضا کند.

کویت هم‌اکنون روزانه بیش از ۲.۵ میلیون بشکه تولید نفت دارد و چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک بعد از عربستان، عراق و امارات است.

منبع: سایت انتخاب

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا ژاپن کویت تولید نفت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین

به گزارش خبرنگار مهر، مینی پالایشگاه دهدشت تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده است و عصر دوشنبه عصر با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

احداث مینی پالایشگاه در شهرستان کهگیلویه در نزدیکی دهدشت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از طرح‌های مهم اقتصادی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه اندازی این طرح افزون بر ۵۰۰ نفر شغل در منطقه محروم کهگیلویه ایجاد می‌شود و گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از ماحصل اجرای این طرح است.

کد خبر 6091927

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی