Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:33:41 GMT

خسارت ۶۳ میلیارد دلاری به اوکراین در طول یک ماه جنگ

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۰۸۶

خسارت ۶۳ میلیارد دلاری به اوکراین در طول یک ماه جنگ

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از الجزیره، این تخمین‌ها که از سوی دانشکده اقتصاد کی‌یف انجام شده است شامل آسیب و تخریب زیرساخت‌های ۴ هزار و ۴۳۱ ساختمان مسکونی، ۱۸۳ تاسیسات سلامتی و بهداشتی، ۸ فرودگاه غیر نظامی و ۳۷۸ موسسه آموزشی در مناطق مختلف اوکراین می‌شود. 

پارلمان اوکراین درخواست کرده است که هزینه بازسازی زیرساخت‌های اوکراین از طریق دارایی‌های مسدود شده روسیه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایرنا، پیش از این «اولگ اوستنکو» مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین برآوردهای اولیه از میزان خسارت جنگ در این کشور را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد. 

صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که در صورت ادامه جنگ در اوکراین اقتصاد این کشور احتمالا فرو می‌پاشد. 

این نهاد بین المللی اعلام کرد که عملکرد دولت اوکراین ادامه دارد، نظام بانکی با ثبات است و پرداخت بدهی‌ها در کوتاه مدت قابل اجرا است، اما ادامه درگیری می‌تواند اوکراین را در سرازیری یک رکود ویران کننده قرار دهد. 

صندوق بین المللی پول در تحلیلی از وضعیت اقتصاد اوکراین پس از تهاجم روسیه گفت: حداقل این کشور شاهد کاهش ۱۰ درصدی تولید در سال جاری با فرض حل فوری جنگ خواهد بود. 

این نهاد بین المللی مالی با استناد به داده‌های زمان جنگ در مورد درگیری‌ها در عراق، لبنان، سوریه و یمن افزود: کاهش سالانه تولید در نهایت می‌تواند بسیار بیشتر و در محدوده ۲۵ تا ۳۵ درصد باشد. 

اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه برداشت بی‌سابقه غلات ۳. ۲ درصد رشد کرد اما پس از حمله روسیه در روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) طبق اعلام مدیر اجرایی جایگزین برای اوکراین در هائت مدیره صندوق بین المللی پول، اقتصاد در اوکراین به شدت تغییر کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمده تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین دونتسک پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین دونتسک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین