Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان عراقی بامداد دوشنبه مقابل مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد تجمع و تظاهرات کردند.

رسانه‌های عراقی خبر دادند گروه‌های معترض به اظهارات اهانت‌آمیز یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق، وارد مقر این حزب در بغداد شدند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که معترضان مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد را به تصرف خود درآورده و آن را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، معترضان با شعار اینکه «مراجع دینی، خط قرمز ما هستند»، شروع به تخریب تجهیزات و اموال داخل این ساختمان کردند.

به نوشته صابرین‌نیوز، نیروهای امنیتی که مقابل مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد مستقر شده بودند، ابتدا با معترضان درگیر شده و سعی کردند مانع ورود آنها به ساختمان شوند اما در ادامه نتوانستند جلوی تظاهرات‌کنندگان را بگیرند.

برخی رسانه‌های عراقی می‌گویند این دومین بار در یک سال اخیر است که مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد به آتش کشیده می‌شود.

صابرین‌نیوز در ادامه گزارش داد، تظاهرات‌کنندگان که شامل گروه‌هایی مانند النجبا، کتائب سیدالشهدا و دیگر معترضان به اهانت عضو حزب دموکرات کردستان عراق به مرجعیت شیعی بودند، تصاویر «مسعود بارزانی» را به آتش کشیدند.

پیش از این، «نایف کردستانی» عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق اظهارات توهین‌آمیزی درباره مراجع دینی غیر عرب به زبان رانده بود که خشم گسترده مردم عراق را در پی داشت.

حزب دموکرات کردستان نیز بعد از مواجه‌شدن با خیل عظیم معترضان، مدعی شد که نایف کردستانی هیچ ارتباطی با این حزب ندارد اما تصاویری از وی منتشر شده که او را در کنار «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق نشان می‌دهد.

صابرین‌نیوز در ادامه گزارش داد که معترضان وارد شده به مقر حزب دموکرات کردستان عراق، «اسناد و مکاتبات خطرناکی» را داخل این ساختمان به‌دست آورده‌اند.

به نوشته این رسانه عراقی، نیروهای امنیتی به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در حال بازداشت کردن معترضانی هستند که مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد را به تصرف درآورده و آتش زدند.

4949

کد خبر 1616345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کردستان عراق مراجع تقلید آیت الله سید علی سیستانی مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد صابرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه شهرستان فسا با اشاره به طرح نور (حجاب و عفاف) فراجا گفت: هر چند در رابطه با این طرح شبهاتی در فضای مجازی و حقیقی مطرح می‌شود، اما بدانیم که حکم شرعی حجاب برای بانوان یعنی پوشش مواضع زینت، واجب مسلّم است و کشف آن حرام و منکری مسلّم است.

وی با تاکید بر اینکه هر حرام و منکری دو جنبه شخصی و خصوصی دارد، بیان کرد: از نظر شرعی اگر حرام و منکری جنبه اجتماعی و عمومی و تأثیر عمومی داشته باشد، ابتدا با تعلیم و آموزش و سپس با تبلیغ و فرهنگ‌سازی و بعد از آن با امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت با ابزار حکومتی باید با آن روبرو شد.

خطیب جمعه فسا گفت: همگان به خوبی می‌دانند که کشف حجاب امروز در جامعه به یک جریان تبدیل شده که اگر جلوگیری نشود جامعه را به فساد می‌کشاند.

وی با ذکر این نکته که دفع مفاسد از جامعه از وظایف حکومت است، متذکر شد: باید در موضوع حجاب و عفاف همچون مقوله سلامت و بهداشت محیط که حکومت برای پاکیزگی خیابان‌ها و معابر از باب دفع مفسده ورود می‌کند به مساله حجاب و عفاف و دفع مفاسد نیز به صورت جدی ورود کند؛ البته در یک حادثه‌ای ممکن است یک نیرویی اشتباه کند اما نباید به اصل طرح و اقدام تسری بدهیم.

حجت الاسلام جمالی زاده در خاتمه تصریح کرد: وقتی کشف حجاب، تأثیر اجتماعی و عمومی نسبت به عفت و دینداری مردم بویژه جوانان دارد از باب تعزیر و از باب امور حِسبیه و مهمتر، از باب دفع مفاسد از جامعه از وظایف حکومت دینی است.

کد خبر 6095780

دیگر خبرها

  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟