Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ارقام جدید این آژانس پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد جریان آوارگان بسیار کند شده است. 

UNHCR اعلام کرد که ۳۸۲۱۰۴۹ اوکراینی از این کشور گریخته‌اند که افزایشی ۴۸۴۵۰ نفری نسبت به ارقام روز شنبه نشان می‌دهد.

حدود ۹۰ درصد ابن آوارگان زن و کودک هستند. از میان افرادی که از اوکراین خارج شده‌اند، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون نفر به لهستان گریخته‌اند و بیش از نیم میلیون هم وارد رومانی شده‌اند. اغلب بقیه آوارگان به مولداوی، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک  سایر کشورها رفته‌اند. بیش از ۳۰۰۰۰۰ اوکراینی وارد روسیه و شمار اندکی کمتر از ۷۰۰۰ وارد بلاروس شده‌اند.

بحران آوارگان اوکراین بدترین بحران در نوع خود در اروپا از جنگ جهانی دوم تاکنون است. با ۶.۵ میلیون نفری که تخمین زده می‌شود، درون اوکراین آواره شده باشند، شمار کلی آوارگان به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

UNHCR شمار تلفات غیرنظامی را از هنگام حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا ۲۶ مارس (۵ فروردین) را هم ۱۱۱۹ مورد اعلام کرد که ۱۵ دختر و ۳۳ پسر و ۵۲ کودک با جنسیت هنوز معلوم‌نشده هم در میان این کشته‌شده‌ها هستند.

کد خبر 666506 برچسب‌ها پناهنده روسیه - اوکراین آواره اوکراین سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پناهنده روسیه اوکراین آواره اوکراین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح