Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران کشور استعدادهای بی‌نظیر است و درخواست مقام معظم رهبری در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان کاملا قابل تحقق است. امسال سال اتفاقات خوب در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی خواهد بود.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: توجه به مساله تولید از جمله کارهایی است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و شاخصه‌های اقتصادی را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کشور جوانان تحصیل کرده بسیاری داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان ما نیز ظرفیت فوق‌العاده‌ای در افزایش بهره‌وری تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی دارد. لذا مقام معظم رهبری امسال بر تولید دانش‌بنیان که یک تولید پایدار است، تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور از عدم‌ اشتغال و بیکاری ناشی می‌شود، افزود: همچنین با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته و با بروز بحران کرونا ما با افزایش نرخ بیکاری مواجه شدیم، باید به اشتغال‌زایی توجه ویژه‌تری شود. برای دستیابی به یک موقعیت قابل قبول اقتصادی و فرهنگی باید توجه به موضوع تولید دانش‌بنیان در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: هنگامی که ما در تولیدات داخلی خودمان از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیان کشور بهره بگیریم، قطعا تولیدات‌مان ارزش صادراتی بیشتری پیدا می‌کند. جمهوری اسلامی دنبال تقویت روابط اقتصادی با کشورهایی است که با آنان رابطه‌ای نزدیک و دوستانه دارد؛ لذا تولیدات داخلی ما باید در کیفیت و کمیت مشخصه‌های ویژه‌ای داشته باشد. برای نیل به این هدف ما باید نگاه دانش‌بنیان به موضوع تولید داشته باشیم. قطعا با افزایش صادرات و ارزآوری قدرت پول ملی افزایش می‌یابد و شاخص‌های اقتصادی ما تقویت می‌شود.

محبی با تاکید بر اینکه باید امکانات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، عنوان کرد: مجلس باید هم به لحاظ تقنینی و هم به لحاظ نظارتی به موضوع تسهیل در صدور مجوزها توجه داشته باشد. در سال گذشته قریب به ۵۰ قانون در مجلس تصویب شد که برخی از آن‌ مانند قانون جهش تولید مسکن مسیر تولید را هموار خواهد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: لازمه تلاش جهت تحقق شعار سال اعتقاد به آن است. وقتی من به عنوان یک نماینده تا کنون در بیش از ۳۰۰ روستا حضور داشته‌ و مشکلات مردم را از نزدیک دیده‌ام، درک می‌کنم که تحقق این شعار چقدر ضروری است. اهتمام مجلس و دولت بر این است که شعار سال به طور کامل تحقق یابد.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اشتغال زایی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی