Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@00:05:08 GMT

آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۳۱۵

آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

ماریبی مونتسرین، شهردار آبیلس در استان آستوریاس اسپانیا، آینده شهر را در گرو بهبود نوآوری صنعتی، کیفیت زندگی و فرهنگ می‌داند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماریبی مونتسرین در سال ۱۹۸۳ به دنیای سیاست وارد شد و عنوان جوان‌ترین عضو شورای شهر در سراسر اسپانیا را از آن خود کرد. او فعالیت خود را در این زمینه تا سال ۱۹۹۹ ادامه داد و سپس معاون شهردار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونتسرین در انتخابات سال ۲۰۰۴ به عضویت پارلمان کشور درآمد و همزمان با آن، به مدت ۱۱ سال در مادرید، نقش اصلی را در تصویب قوانین برابری جنسیتی ایفا کرد. وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهردار آبیلس انتخاب شد و از همان ابتدای مدیریت خود، فعالیت‌های اثربخشی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم آغاز کرد.

آبیلس در شمال اسپانیا قرار دارد و از قدمتی هزار ساله برخوردار است که همین ویژگی، باعث تلفیق مفهوم صنعت با فرهنگ غنی آن شده است ضمن این‌که خدمات عمومی، کیفیت زندگی در شهر را به حد مطلوبی رسانده است. فرهنگ، کیفیت زندگی، صنعت، تنوع تولید و تعهد به خلاقیت، واقعیت زندگی امروز آبلیس را در بر گرفته است. این شهر با تاریخچه‌ای هزار ساله، یکی از بهترین مراکز تاریخی قرون وسطایی اسپانیا به شمار می‌رود که به خوبی حفظ شده است. معماری غنی شهر و همچنین روح سرزنده آن، هر ساله به جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا منجر می‌شود و این در حالی است که طول عمر بعضی از سازه‌های شهری و مذهبی آن به بیش از هشت قرن می‌رسد و امروزه به عنوان ساختمان‌های عمومی مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز تاریخی آبیلس از توریست پذیر تر ین نقاط شهر به شمار می‌رود به طوری که ساکنان شهر، آن را منشأ غرور و هویت خود در نظر می‌گیرند. تاریخ شهر با آینده آن پیوند داده شده است چرا که ساختمان‌های معروفی نظیر مرکز فرهنگی بین‌المللی اسکار نیمایر، به عنوان یکی از سازه‌های مشهور اروپا را در خود جای داده است.

مونتسرین بر این باور است که آبیلس به واسطه قدرت صنعتی خود، شهری بی‌رقیب در سراسر اسپانیا به شمار می‌رود و همین امر، وی را به اعمال اقدامات بیشتر برای تقویت این ویژگی سوق داده است. طی چند سال اخیر، آبیلس تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است و خدمت‌رسانی شهری همگام با هوشمندسازی گردشگری سازگار با استانداردهای کیفیت زندگی، به افزایش رضایتمندی شهروندان و گردشگران منجر شده است.

نکته جالب توجه این‌که آبیلس یکی از شهرهای اصلی شبکه مقاصد گردشگری هوشمند اسپانیا به شمار می‌رود و به همین واسطه نیز در میان جهانگردان به محبوبیت بالایی نائل شده است. در همین راستا، شهردار از توسعه یک پروژه یادگیری بلندپروازانه و خلاق در سال جاری خبر داده و مدعی شده است آبیلس را به یک مقصد گردشگری خلاق تبدیل خواهد کرد.

ویژگی صنعتی منحصر به فرد آبیلس، ماریبی مونتسرین را قادر کرده است در مقابل بحران کرونا موفق عمل کند و از طریق افزایش میزان تولیدات، کمبودهای زندگی مردم در این دوران را به حداقل برساند.

با این وجود، پاندمی کووید -۱۹ به طور مستقیم فعالیت‌های مربوط به بخش خدمات را تحت تأثیر قرار داده است زیرا محدودیت‌های زیادی را برای پیشگیری از انتشار ویروس در این بخش در پی داشته است. در نتیجه، مدیران شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند آسیب‌پذیرترین بخش‌ها را از نظر اقتصادی، مورد حمایت خود قرار دهند تا مشکلات تحمیل شده بر آن‌ها را به حداقل برسانند.

آبیلس از یک سیستم رفاهی بسیار مهم برخوردار است که در زمان رویارویی شهروندان با هر گونه بحران مالی، بسیار فعالانه عمل می‌کند و از بار اقتصادی تحمیل شده بر دوش آن‌ها به طور قابل توجهی می‌کاهد. هدف اصلی این سیستم، ایجاد حس امنیت در میان شهروندان در مواجهه با بحران‌های مالی است که در زمینه زیان‌های مالی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز بسیار موفق عمل کرده است.

ماریبی مونتسرین مدعی است که آبیلس به زودی میزبان پروژه‌های شهری زیادی خواهد بود که قرار است تحولات زیادی در آن به وجود آورد. از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به طرح پویایی پایدار در شهر اشاره کرد که از طریق آن، شیوه عبور و مرور مردم، متأثر از پیاده‌سازی استراتژی‌های شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای، در سراسر آبیلس متحول خواهد شد و روند پایدار را در پیش خواهد گرفت.

پس از پیاده‌سازی پروژه‌های حمل‌ونقل، ساکنان آبیلس تحت نظر مدیران شهر خواهند توانست به شیوه‌های پایدار و در کم‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظر برسانند و تمام نیازهایشان را برطرف نمایند.

نوسازی مداوم مرکز تاریخی شهر نیز از دیگر اهداف مدیران آبیلس در آینده نزدیک خواهد بود، ضمن این‌که پروژه‌های جدیدی نیز در آن پیاده خواهد شد و به پیوند دنیای مدرن و باستان و در نتیجه محبوبیت هر چه بیشتر شهر در سراسر جهان منجر خواهد شد.

ماریبی مونتسرین بارها در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی مدعی شده است که از زمان آغاز مدیریت خود در آبیلس توانسته است کیفیت زندگی در شهر را به طور قابل توجهی افزایش دهد و همچنین، سطح آموزش و خدمات فرهنگی و سلامت را نیز ارتقا ببخشد. مدرن‌سازی بخش‌های مختلف شهری در کنار حفظ تاریخچه آن از مهم‌ترین اقداماتی به شمار می‌رود که در تحقق اهداف مونتسرین مؤثر واقع شده است و به نظر می‌رسد آینده شهری را نیز تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر 560350

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان اسپانيا فرهنگ نوآوری کیفیت زندگی بهبود کیفیت زندگی شهری ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا و اقتصاد کرونا و اقتصاد شهری آستوریاس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شمار می رود کیفیت زندگی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر به همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» پیامی ارسال کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به اختتامیه همایش ملی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم

موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاه‌های گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشته‌اند که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشن‌تر می‌شود.

در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کامل‌ترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.

مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد می‌شده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودندکه در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.

مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصه‌های جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سال‌های نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.

انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب.

محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن.

اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترا.

مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق.

بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.

در روزگاری که در تمام فرهنگ‌های اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینی‌ها و آماج تهمت‌ها بود و از هیچ روزنه‌ای بر افق زندگی او روشنایی نمی‌تابید و همه در‌ها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.

حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگی‌ها و استعداد‌های فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیه‌هایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود.

«زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامت‌های انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.

«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون» «ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما» این نمونه‌ای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونه‌ای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته نیز به عنوان الگو معرفی می‌شود: «ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرج‌ها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات رب‌ها و کتبه و کانت من القانتین» و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه می‌شود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.

امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام می‌دهد به دین مقدس ما نسبت می‌دهد در حالی که با این عمل می‌خواهد پرده بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن می‌باشد.

در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر هستم؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر دیروز در گرگان پایان یافت.

همایش مولفان حوزه و دانشگاه در ۵ محور بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

دیگر خبرها

  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است