Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:52:21 GMT

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای قم در نوروز

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۴۲۰

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای قم در نوروز

مسعود طبیبی گفت: این روز‌ها به دلیل تعطیلات نوروز جمعیت زیادی از مردم‌قم و حتی مسافرین در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند که این موضوع باعث‌شده در بعضی از ساعات روز و در برخی نقاط تراکم خودرو افزایش پیدا کند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: به عنوان مثال روز گذشته در میدان ۷۲‌تن جمعیت زیادی از مسافرین درخواست جا‌به‌جایی و مسافرت داشتند و این موضوع باعث شده بود برای چند دقیقه ترافیکی در آن منطقه ایجاد شود که با همکاری مدیریت سازمان پایانه‌های مسافربری و اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌قم تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار مسافرین قرار گرفت تا این مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم در رابطه با آمار تلفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز گفت: در سال گذشته تلفات جاده‌ای ما در نوروز ۸ کشته بود، خوشبختانه این آمار از روز یکم فروردین ۱۴۰۱ تا به امروز به ۲ کشته کاهش پیدا کرده، علاوه بر تعداد کشته‌ها آمار مجروحین نیز نزولی بوده است.

طبیبی گفت: متاسفانه تصادفات خسارتی امسال افزایش پیدا کرده که از نظر ما در مهندسی و مدیریت ترافیک با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا قابل‌قبول تلقی می‌شود.

معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری‌قم گفت: یکی از نکات عمده که می‌تواند در کاهش شدت تصادفات اثر زیادی بگذارد، حرکت مستمر گشت‌های راهور در سطح شبکه است، این نکته مهم‌ترین خواسته ما از پلیس راهور است که امیدواریم در دستور کار آن‌ها قرار بگیرد.

طبیبی  در رابطه با راهنمای مسافرین گفت: در راهنمایی زائرین و مسافرینی که به قم سفر می‌کنند قطعا از نظر تابلو‌های راهنمایی محدودیت‌های زیادی داریم و به این منظور به مسافرین عزیز تاکید می‌کنیم که برای تردد در سطح شهر قم از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنند، علاوه بر این ما از طریق خدمات مشاوره‌ای در صدد بهینه سازی هدایت کاربران در سطح شهر به سمت کاربری‌های پر جذب هستیم.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در پایان با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین پارکینگ خودرو گفت: هیچ مشکلی بابت پارکینگ نداریم و مکان‌های مناسبی برای پارک خودروی مسافران در نظر گرفته‌ایم، در بعضی از ساعات تعدادی از پارکینگ‌ها ظرفیتشان پر می‌شود، اما با توجه به تدابیری که در ماه‌های گذشته صورت گرفته شده هیچ‌جای نگرانی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلفات جاده ای تعطیلات نوروزی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است