Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت:۸۰۰  نفر از دانشجویان بسیجی استان اصفهان با تخصص‌های مختلف  در سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان  سازماندهی شده و در مناطق محروم به ارائه خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. - اخبار استانها -

سیدهادی انوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های موثر و ارزشمند در بسیج دانشجویی که نقش موثری در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی داشته است، حرکت‌ها و اردوهای جهادی است، اظهار داشت: این اردوها سابقه زیادی در مجموعه بسیج دانشجویی داشته است و بسیجیان دانشجو در دانشگاه‌های خود معمولا گروه‌های جهادی مختلفی را راه‌اندازی، ثبت و حرکت‌های جهادی را در مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دو سال اخیر، به دلیل شرایط کرونا و اینکه امکان جابه‌جایی و هجرت کم‌تر بود، بیش‌تر ماموریت‌ها صرف مقابله با ویروس منحوس کرونا و در استان اصفهان انجام شد و از تولیدات و ملزومات مقابله با این ویروس منحوس تا حرکت‌هایی مانند غربالگری، طرح‌های اطعام و توزیع آن در مناطق کم‌برخوردار استان و حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان را رقم زدند. همچنین تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی جهادی کلینیک‌هایی در مناطق محروم راه‌اندازی و به ارائه خدمات بهداشتی رایگان پرداختند.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به  اینکه بحث هجرت در دو سال اخیر کم‌تر اتفاق افتاده بود، بیان کرد: لازمه پخته شدن این است که حرکت‌های هجرتی اتفاق بیافتد و تصمیم بر آن شد که قرارگاه جهادی حضرت بقیه الله در مجموعه بسیج دانشجویی راه‌اندازی شود که این قرارگاه از 25 بهمن ماه 1400 فراخوان علاقه‌مندان صادر شد و تبلیغات در سطح شهر و رسانه‌ها صورت گرفت؛ بخش زیادی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های جهادی ثبت‌نام کردند و پس از مصاحبه و مشخص شدن توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به حرکت‌های جهادی دعوت شدند.

وی با بیان اینکه سبک فعالیت گروه‌های جهادی مسئله محور است، گفت: به این صورت که براساس نظام مسائل و نیازمندی‌ها عرصه را شناسایی و متناسب با آن خدمات را ارائه می‌دهند که لازمه آن هم هجرت است؛ به این دلیل که به مناطق کم برخوردار کمک کنیم. دیگر دلیل اهمیت هجرت این است که گروه‌های جهادی برای عملیات‌های بزرگ‌تر توانمندتر شوند.

انوری ادامه داد: با بررسی در استان‌های کشور، تصمیم بر این شد که مرکزیت این قرارگاه در شهرستان عنبرآباد کرمان انتخاب شود و تعدادی از روستاهای این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ به همین منظور گروه‌های تخصصی حرکت‌هایی در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و حوزه سلامت و پزشکی و دندانپزشکی انجام دادند. بیش از 7 دستگاه اتوبوس  در دو بازه زمانی از روز 24 اسفند ماه1400 تا 2 فروردین و از 2 فروردین تا 12 به شهرستان عنبرآباد اعزام شدند.

205 گروه جهادی جغرافیامحور تعطیلات نوروز در زنجان فعالیت می‌کنند11 گروه جهادی نوروز 1401 میهمان استان خراسان جنوبی استگروه جهادی سپاه استان مازندران در مناطق عملیاتی جنوب کشور مستقر شدند + فیلم

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی به صورت هم‌زمان در دیگر استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز در حال فعالیت هستند، گفت: حدود 800 دانشجو در این سه استان سازماندهی شده و در حال خدمت‌رسانی هستند. در گام اول اعتقاد آنان این است که حرکت‌های جهادی برای خودسازی خودشان موثر است و البته به زدودن چهره فقر و محرومیت از شهرها و روستاها و مردم مناطق محروم تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نیاز به فعالیت‌های فرهنگی باشد، دانشجویان در این زمینه به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند. در زمینه عمرانی در حال ساخت دو مدرسه هستند. در فعالیت‌های آموزشی، دانشجو معلمان استان اصفهان به دانش‌آموزانی که به دلیل شرایط کرونایی از تحصیل بازمانده و یا فاصله و عقب‌افتادگی تحصیلی دارند، کمک می‌کنند. در حوزه مسائل مذهبی و اعتقادی تعدادی از دانشجویان رشته‌ فقه و طلابی که ابراز علاقه کردند که با دانشجویان در اردوهای جهادی شرکت‌ کنند، حضور دارند. در حوزه سلامت نیز پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و ماما در این مناطق حاضر هستند و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان اصفهان مناطق محروم فعالیت ها حرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز