Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:06:49 GMT

چرا همه خامه‌ها صورتی و یک شکل هستند؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۵۸۵

چرا همه خامه‌ها صورتی و یک شکل هستند؟

یک کارشناس صنعت لبنیات گفت: اینکه شکل بسته‌بندی‌ برخی از محصولات لبنی شرکت‌های مختلف، یکسان است بیشتر به دلیل محدودیت‌های فنی دستگاه‌های بسته‌بندی موجود در کارخانه‌هاست. اما در بخش رنگ محدودیت فنی وجود ندارد و طراحی رنگ بسته بندی‌ها معمولا وابسته به بازاریابی و سلیقه سنجی و عادات مصرف کننده است.

وحید مفید در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های لبنی برخی از محصولات از جمله خامه را با ظاهری یکسان تولید می‌کنند، گفت: اینکه شکل بسته‌بندی‌ها یکسان است، بیشتر به دلیل محدودیت‌های فنی دستگاه‌های بسته‌بندی موجود در کارخانه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال عموم کارخانه‌ها لیوان‌هایی با دهانه ۷۵، ۹۵ و ۱۲۵ میلیمتری دارند و ماشین‌های خطوط و قالب‌های آنها یکسان است، درنتیجه عموما خامه‌های پاستوریزه در لیوان هایی با دهانه ۷۵ میلیمتری تولید می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند که اگر یک بنگاه تولیدی بخواهد محصول در بسته بندی متفاوت داشته باشند، باید هزینه قالب‌ها و دستگاه‌های جدید و طراحی و ساخت قالب جدید را هم متحمل شوند. البته در سایر کشورها هم همینگونه است که شکل و اندازه بسته‌بندی محصولات شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی با هم جز در رنگ و طراحی ظاهری ندارد.

این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: در بخش رنگ محدودیت فنی وجود ندارد و طراحی رنگ بسته‌بندی‌ها معمولا وابسته به بازاریابی و سلیقه‌سنجی و عادات مصرف کننده است.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم ‍پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: شاید چون اولین بار خامه استریل در بسته‌بندی صورتی وارد بازار شده، سایر تولیدکنندگان نیز حسب عادت مصرف کننده، ترجیح داده‌اند این نوع خامه را با رنگ صورتی روانه بازار مصرف کنند چون این رنگ برای مصرف کننده شناخته شده است.

انتهای ‍پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنيات مصرف کننده بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان