Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرسین یکی از شهرستان‌های تاریخی و زیبای استان کرمانشاه است که از جنوب به شهرستان دلفان استان لرستان، از شمال به شهرستان صحنه، از غرب به شهرستان کرمانشاه و از شرق به نهاوند محدود می‌شود و طبیعت زیبا و وجود چشمه‌ها، کوهستان، فضای سبز و آثار تاریخی، زیبایی مضاعفی به طبیعت بکر شهرستان هرسین داده است.

در داخل شهر هرسین و در دامنه کوه شیرز سراب بسیار زیبایی وجود دارد که سراسر این سراب پوشیده از درختان جنگلی است و وجود ارتفاعات و صخره‌های زیبا، آب و هوای مطبوع و دل انگیز، وجود چشمه‌های آب خروشان در منطقه و طبیعت بکر و چشم نواز، سراب هرسین را به منطقه نمونه در گردشگری تبدیل کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین زمان بازدید از سراب هرسین در فصل بهار و ابتدای تابستان است و در فصل بهار، مقدار آب خروجی از سراب به علت بارش‌های فصل سرما در بیشترین حد خود است و درختان موجود در این سراب در فصل بهار طراوت و شادابی خاصی داشته و هوای مطبوع بهاری در سراب هرسین مسافران را مجذوب زیبایی خود می‌کند.

وجود چشمه‌های جوشان، جوی‌های روان، آبشارهای مصنوعی و باغ‌های میوه در نزدیکی این سراب نیز به‌عنوان مزیت‌های این سراب به شمار می‌آید و مسیرهای آب در کنار آبشارهای مصنوعی باعث ایجاد یک فضای عالی و مناسب برای گردشگران شده تا ساعت‌ها در فضای سبز این سراب، استراحت کنند.

در مرکز شهر هرسین قرار گرفته و در اطراف این سراب کوه‌های زرین کوه، شیرز کوه و دیوانگاه قرار دارد و هرساله گردشگران بسیاری از داخل استان و دیگر نقاط ایران برای دیدن جاذبه‌های این شهر راهی هرسین می‌شوند.

در سراب تاریخی و کهن هرسین، بقایا و آثار قدیمی بسیاری کشف شده است و در این بین سه اثر ساعت آبی و سنگی سراب هرسین، حجاری‌های ساسانی و پلکان سنگی کاخ ساسانی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ساعت آبی و سنگی سراب هرسین، حجاری‌های ساسانی هرسین کرمانشاه و پلکان سنگی کاخ ساسانی هرسین از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری کرمانشاه نوروز1401 سراب هرسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد