Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستورالعمل اروپا مبنی بر ممنوعیت فروش پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، تجزیه ناپذیر و غیرقابل کمپوست در ایتالیا با هدف کاهش چشمگیر استفاده از کارد و چنگال، بشقاب و نی‌های رایج در غذاخوری‌ها و صنایع زندگی شبانه به اجرا درآمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غیردولتی میلان، به نام Angeli dei Navigli (یا فرشتگان کانال‌ها)، گزارش داد که کف کانال‌های مجاور مناطق اصلی اجرای تفریحات شبانه در میلان به معنای واقعی کلمه با نی‌های پلاستیکی اشباع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع همانطور که مشخص است، پیچیده و بحرانی است.

پیش از این، شهر میلان در سال ۲۰۱۶ پلاستیک‌ها را در غذاخوری‌های مدارس با مواد زیست‌تخریب‌پذیر جایگزین کرده بود، با این ادعا که هر سال ۷۲۰ تن پلاستیک صرفه‌جویی می‌شود.

Naviglio Grande، کانال تاریخی میلان که در جوار منطقه تفریحات شبانه این شهر قرار دارد، وضعیت نامناسبی را تجربه می‌کند؛ صدها نی، بطری‌، قوطی و لیوان پلاستیکی مرتباً توسط مهمان‌ها به آن‌جا پرتاب می‌شود.

از نظر حامیان محیط زیست، پلاستیک‌های زیستی راه‌حل مبارزه با پاندمی پلاستیک نیست، زیرا تجزیه پذیری آن‌ها به سادگی که تصور می‌شود، نیست. در واقع، آن‌ها را می‌توان تنها تحت شرایط خاصی مانند دمای بالا، رطوبت و میکروارگانیسم که در کانال‌های میلان وجود ندارد، کمپوست کرد.

دوست‌داران محیط زیست در تلاش برای تشویق سازمان‌های این منطقه هستند تا با نی‌های فلزی، غیر یک‌بار مصرف یا نی پاستا سازگار شوند.

نی پاستا در واقع یک نوع ارگانیک از نی است؛ این محصول دقیقاً همان چیزی است که شما آن را تصور می‌کنید که در اصل یک لوله ماکارونی طولانی است. هیچ چیز ایتالیایی‌تر از محصولی به نظر نمی‌رسد که طراحی و پاستا را با هم ترکیب کند.

حامیان کانال تاریخی میلان نیز بر این باور هستند که نی را می‌توان به طور کامل از وسایل مورد نیاز آشامیدن حذف کرد چراکه این ابزار مخصوص بیمارانی است که روی تخت خوابیده‌اند یا مشکل بلعیدن دارند، نه افرادی که سالم و سرحال مشغول خوش‌گذرانی شبانه هستند.

کد خبر 559363

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازیافت پلاستیک کیسه های پلاستیکی آلودگی پلاستیکی میلان کانال آب شهرهای جهان ایتالیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد

ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایثاری دیگر، اهدای عضو جوان ۲۸ ساله بجنوردی به پنج بیمار نیازمند عضو، جانی دوباره داد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

فرشاد، ادامه داد: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • نکونام، ناجی اوسمار می شود؟ | قرار مهم در باشگاه پرسپولیس لغو شد
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد