Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- لرستان سرزمین مفرغ و بلوط است و هر سال در ایام نوروز گردشگران بی‌شماری وارد این استان می‌شوند و در اماکن طبیعی و تاریخی به سیاحت می‌پردازند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، صدای پای بهار، بوی تعطیلات و آهنگ سفر بعد از گذشت بیش از دو سال سخت کرونا بار دیگر در کشور پیچیده شده‌است و ایرانیان برای نوروز 1401 سلامی دوباره به سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمدن بهار و سال نو ایرانی به‌معنی فرصتی برای پشت سر گذاشتن تمام اتفاقاتی است که در سال گذشته رخ‌داده. فرصتی که به ما می‌گوید زندگی و طبیعت علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌هایی که ما انسان‌ها پشت سر می‌گذاریم ادامه دارد و جلو می‌رود. در کنار همه این یادآوری‌ها، سیزده روز تعطیلات عید، زمانی است که ایرانی‌های زیادی برای سفر رفتن از آن استفاده می‌کنند.

با رسیدن نوروز1401 ، گرچه سویه امیکرون کرونا هنوز فعال است، اما از یک طرف واکسیناسیون گسترده از شدت این بیماری کاسته و از طرف دیگر مردم خسته از این قرنطینه طولانی و محدودیت‌های سفرتمایل‌شان را به سفر به شدت افزایش داده‌است.

استان لرستان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی  از مقاصد مسافرتی پرجاذبه در این روز‌های نوروز 1401 است. این استان را به سرزمین آبشارها و پایگاه پل‌های تاریخی ایران و سرزمین مفرغ و بلوط می‌شناسند و وجود بیش‌از پنج هزار اثر طبیعی و تاریخی و حدود دو هزار اثر ثبت‌شده گواهی بر ظرفیت‌های کم‌نظیر این دیار در بخش گردشگری است.

بیش‌ از یک میلیون مسافر نوروزی وارد استان لرستان شده‌اند

قلعه فلک‌الافلاک، پل شکسته، گرداب سنگی، سنگ نبشته و مناره آجری، پل کشکان، پل کلهر از جمله بناهایی‌ست که در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های لرستان از عهد ساسانی و پیش از آن شکوه این دیار را در مقابل چشمان گردشگران دوچندان کرده‌ و به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از 26 اسفندماه تاکنون بیش از یک میلیون و 745 هزار گردشگر وارد این استان شده‌اند.

سید امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بازدید 471 هزار و 131 نفر گردشگر از اماکن گردشگری طبیعی، اظهار داشت: بیش‌ از 12 هزار نفر تاکنون از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک لرستان بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سه جاذبه قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه کیو و آبشار بیشه بیشترین آمار بازدیدکننده را داشته‌است، افزود: از 26 اسفندماه سال گذشته تاکنون 163 هزار و 821 نفر نیز در پایگاه‌های اسکان آموزش‌ و پرورش، هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری و مهمان‌پذیرها، خانه‌های استیجاری، کمپ‌های موقت، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌های وابسته به ادارات استان لرستان اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان با بیان اینکه 9 هزار و 570 مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی از 26 اسفندماه سال گذشته تاکنون انجام شده‌ بیان کرد: از این مجموع بازدید نظارتی 580 مورد منجر به تذکر و اخطار و 120 مورد نیز به پلمب واحدهای متخلف شده‌ است.

وی بیان کرد: 28 هتل و هتل آپارتمان، هشت اقامتگاه بوم‌گردی فعال با ظرفیت 2 هزار و 500 تختخواب و 500 کف‌خواب در استان لرستان وجود دارد.

عباس شرفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه با میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی از تاریخ 25 اسفند ماه تا ششم  فروردین 1401 در  68 محور مجهز به تردد شمارآنلاین در مجموع 5 میلیون و 769 هزار و 150 تردد وسیله نقلیه در محورهای این استان به ثبت رسیده است.

وی به افزایش 45 درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین حجم تردد از ابتدای آغاز طرح نوروزی تاکنون مربوط به سه‌راهی چالان چولان - خرم‌آباد، (289 هزار و 637 تردد)، خرم آباد – پلدختر در محور چم‌انجیر(242 هزار و 75  تردد) و  خرم‌آباد – سه‌راهی چالان چولان ( 217 هزار و 415 تردد) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای استان لرستان عنوان کرد: کمترین حجم تردد  در محورهای بیرانشهر – بروجرد با 7 هزار و 439  تردد، بروجرد – بیرانشهر با 12 هزار و 724  تردد  و الیگودرز – خمین  با 22 هزار و 611 تردد به ثبت رسیده‌است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون57 هزار و 755 خودروی سنگین، 475 هزار و 286 خودروسواری و وانت و هم‌چنین 5 هزار و 892  اتوبوس از محور‌های استان لرستان تردد داشته است.

شرفی محورهای با بیشترین سرعت متوسط را ملایر – اشترینان (98.3)، پل زال – خرم‌آباد (98)، ازنا – الیگودرز( 98) دانست و گفت: طی  هشت روز گذشته ساعت اوج ترددها 12 تا 13بوده است.

سفرهای نوروزی و حکایت تلخ تصادفات

در ایام نوروز حادثه‌ها تعطیلی نداشتند و مثل همیشه در جریان بودند. در این بین مأموران پلیس و آتش‌نشانی و امدادگران اورژانس و هلال‌احمر و سایر نهادهای امدادی و خدماتی بیشتر از ایام دیگر سال سرشان گرم کارشان بود و حوادث را ثبت می‌کردند.

مهدی غیبی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از روزهای تلخ و شیرین فروردین‌ماه امسال سخن به میان آورد و عنوان کرد: خوشبختانه از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون  در روزهای یکم تا سوم  فروردین‌ماه حادثه ترافیکی منجر به فوت در سطح این استان نداشتیم، اما چهارم و پنجم فروردین‌ماه جاده‌های لرستان  خاطرات ناگواری ثبت کرد به‌گونه‌ای که در این دو روز 2نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در استان ثبت شد.

غیبی دررابطه با مأموریت‌های اورژانس 115 لرستان درایام نوروز اظهار داشت: از تاریخ 26 اسفند ماه 1400 تا  ششم  فروردین ماه 9 هزار و 223 تماس با مرکز پیام اورژانس 115 انجام شده که از این تعداد  2 هزار و 796 ماموریت ایام نوروز توسط اورژانس استان لرستان انجام شده است.

2796 ماموریت توسط اورژانس استان لرستان انجام گرفت

وی افزود: دراین ایام  2 هزار و259  مورد از ماموریت‌های اورژانس مربوط به غیر‌تصادفی  و 537  مورد تصادفی بوده است، 586 مورد تصادفی و هزار و 38 مورد غیر تصادفی توسط  اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه تا ششم  فروردین525  مورد ویزیت توسط پایگاه‌های سلامت این استان انجام گرفته است، عنوان کرد: در این ایام 7  پرواز توسط اورژانس هوایی لرستان انجام گرفته  و همچنین خدمات اورژانس در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی به انتقال 7 بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی اشاره کرد و بیان کرد: هم‌اکنون 85  پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس  و 5 پایگاه سلامت نوروزی به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌ رسانی به مردم هستند.

غیبی  به فعال‌بودن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اشاره کرد و اظهارداشت: دو فروند بالگرد در شهرهای خرم‌آباد والیگودرز و دو دستگاه موتور آمبولانس به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌ به مسافران نوروزی هستند.

‌جلوه‌ای زیبا از طبیعت مسحورکننده لرستان در دل زاگرس/ سفری به یادماندنی را در آبشار بیشه ‌تجربه کنید + فیلمبیش‌ از یک میلیون و 700 مسافر نوروزی وارد استان لرستان شده‌اند1.5 میلیون مسافر نوروزی وارد لرستان شد؛ قلعه فلک‌الافلاک رکود بازدیدکننده را شکست

انتهای پیام/ 645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسط اورژانس استان لرستان فروردین ماه فلک الافلاک ایام نوروز سال گذشته خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا

وزیر ورزش و جوانان دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا بین تیم‌های ایران و تایلند را از نزدیک تماشا خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امشب به بانکوک تایلند سفر می‌کند تا فردا تماشاگر دیدار فینال مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا 2024 بین ایران و تایلند باشد.

صعود نفسگیر ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا با پنالتی

 

هاشمی پس از دیدار با ملی‌پوشان فوتسال ایران و حضور در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا، بامداد دوشنبه به تهران بازخواهد گشت.

دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند ساعت 14:30 فردا (یکشنبه) در بانکوک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان