Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده و شبانه از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد. خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی شامگاه یکشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ به همراه مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و تعدادی از مسئولان قضایی از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این بازدید اظهار کرد: بررسی وضعیت زندانیان و بازداشتی‌ها از حیث ضرورت و مدت بازداشت توسط مقام قضایی و حصول اطمینان از صحت دادرسی و تحقیقات از جنبه رعایت تشریفات قانونی از جمله اهداف این بازدید سرزده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین یکی دیگر از اهداف این بازدید را نظارت بر رعایت حقوق شهروندی محکومین و متهمان عنوان کرد و افزود: بر این اساس وضعیت زندان از منظر شرایط نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی زندانیان و بازداشتی‌ها و همچنین دسترسی افراد به خانواده و وکلایشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

قهرمانی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص رعایت حقوق زندانیان، متهمان و افراد احضار و بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی این افراد از جانب مسئولین مربوطه را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا از احتمال هرگونه لطمه و آسیبی جلوگیری شود.

وی در ادامه، ضمن اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست‌های مددجویان توسط مسئولان قضایی مربوطه، بر ضرورت تسریع در روند رسیدگی‌ها و رعایت مفاد قانون در انجام امور محوله تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان بر لزوم استمرار بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها نیز تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی‌ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بند‌ها و ندامتگاه‌های مختلف و در ملاقات چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع درخواست هایشان، دستوراتی را برای رسیدگی به موارد مطرح شده، صادر کرد.همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از طریق تماس تلفنی با تعدادی از مسئولان قضایی، مطالبات و مشکلات زندانیان را پیگیری کرد و در این خصوص دستورات و ارشادات لازم را ارائه کرد.     بیشتر بخوانید:     تحقق اشتغال ۶۲ درصدی محکومان زندان قم در ۹۰ کارگاه اشتغال انتهای پیام/ برچسب ها: هرمزگان بازدید زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هرمزگان بازدید زندان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مسئولان قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضاییه در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ‌در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان از برنامه های ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ‌و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر است.

هم‌چنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکل اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود