Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: در این مدت تعداد ۲۸ ابنیه غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌های استان قلع و قمع و آزادسازی شده است.

پیش‌تر نیز شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از ساماندهی رودخانه‌های مرزی این استان خبرداده بود ، این شرکت با همکاری مرزبانی استان تاکنون مطالعات حد بستر و حریم بطول ۱۹۶ کیلومتر، اجرای عملیات روپرگذاری بطول ۱۷۰ کیلومتر، مطالعات ساماندهی فاز یک و ۲ بطول  ۱۱۲ کیلومتر و اجرای عملیات ساماندهی و کنترل سیلاب بطول  ۵۸ کیلومتر از رودخانه‌های مرزی استان را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول رودخانه‌های مرزی استان اردبیل ۱۹۶ کیلومتر در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان می‌باشد ، اجرای طرح‌های حفاظت اراضی و تاسیسات رودخانه ها در برابر سیلاب و فرسایش‌ها ، بازپس گیری اراضی فرسایش یافته ، ساماندهی رودخانه‌ها و شناسایی، تعیین و نشانه‌گذاری بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها در استان اردبیل برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز مورد توجه ادارات ذیربط قرار گرفته است.

استان اردبیل حدود ۳۸۲ کیلومتر با کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد که در ۱۵۹ کیلومتر آن رودهای ارس و بالهارود جریان دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادسازی حریم رودخانه ها رودخانه های مرزی اردبیل استان اردبیل رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است