Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: مرحوم «محمد جان بزرگیان» متولد شهرستان چرام سال‌ها در عرصه موسیقی فولکلور کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشت و روز گذشته پس تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

وی بیان کرد: وی یکی از خوانندگان چیره دست «یاریارهای» حماسی بود که به تاسی از دایی اش مرحوم «شیخ علیمراد تنهایی»؛ خواننده صاحب سبک قوم لر؛ حماسه‌های مبارزه مردم استان با رژیم ستم شاهی را در قالب آوازهای «یاریار» و «خدامی بلال» روایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند پیشکسوت استان، بیان کرد: صدای دلنشین این خواننده خوش قریحه در آلبوم «زمند» از تولیدات این مرکز در سال ۱۳۸۹، با اجرای قطعات آواز حماسه بویراحمد و آواز «یار یار» و» دل گورودار» ثبت و ضبط شده است.

وی بیان کرد: استاد محمد جان بزرگیان همچنین در چند دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شهر تهران به اجرای آوازهای فولکلوریک کهگیلویه و بویراحمد پرداخته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مرحوم بزرگیان در آرامستان زادگاهش، روستای شیخ حسین چرام به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 5454813

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد موسیقی نواحی مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا کرمانشاه نوروز سفرهای نوروزی سانحه تصادف آمار کرونا نوروز 1401 اردوهای راهیان نور خطبه های نماز جمعه گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی