Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بنا بر گزارش این نشریه، این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که با نام مستعار «دیده‌بان شب» نیز خوانده می‌شود، روز پنجشنبه در حال فرود در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی میلدنهال در سافک انگلستان مشاهده شده است.

جو بایدن و گروهی از دستیاران ارشد او روز پنجشنبه در تلاش برای حمایت از جبهه مشترک غربی متشکل از کشورهای اروپایی در برابر روسیه و همچنین بررسی پیامدهای احتمالی جدید اقدام مسکو در حمله ماه گذشته به اوکراین به بروکسل سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای «روز قیامت»، هواپیماهای ارتقا یافته‌ای است که به گونه‌ای طراحی شده تا در صورت حمله هسته‌ای شانس بقای بسیار بالایی داشته باشند. این هواپیما که اصطلاحا «پنتاگون متحرک» نیز نامیده می‌شود (از این نظر که به طور منظم در سفرهای وزیر دفاع آمریکا او را همراهی می‌کند) امکان کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا در هر نقطه از جهان را فراهم می‌کند.

این هواپیما در برابر انفجارهای هسته‌ای مقاوم است و امواج الکترومغناطیسی ناشی از انفجارهای اتمی و همچنین بمب های حرارتی بر آن اثری ندارند. به گفته نیروی هوایی آمریکا این هواپیما همچنین دارای پیشرفته‌ترین سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای است.

هواپیمای ئی-۴ توسعه یافته از سال ۱۹۷۴ و در میانه جنگ سرد در خدمت نیروی هوایی آمریکا قرار گرفته است و تنها چهار فروند از آن در ناوگان هوایی ایالات متحده وجود دارد. تنها آمریکا و روسیه در جهان از چنین هواپیماهایی برخوردارند.

این هواپیما هرچند «مخفی» به شمار نمی‌رود، با این حال به ندرت به صورت رسمی از آن صحبت می‌شود. از این لحاظ این هواپیما در نقطه مقابل هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا «ایرفورس وان» قرار دارد که از داخلی مجلل و تشریفاتی برخوردار است و مقامات ارشد کاخ سفید با آن جابجا می‌شوند.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اقدامی تلافی‌جویانه به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط کشورهای غربی، دستور داده بود تا نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور به حالت «آماده باش» درآیند. اقدامی کم‌سابقه که موجب بروز نگرانی‌ها درباره استفاده کرملین از سلاح اتمی شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، نیز به تازگی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفته است روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای خود در پاسخ به «تهدید وجودی» استفاده کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن آمریکا هواپیمای روز قیامت پنتاگون مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد