Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۳۹۰ مورد پایش واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان قرچک توسط کارشناسان این اداره برای بررسی رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیستی از سوی این واحدها انجام شده است، گفت: همچنین ۲۷ مورد اخطاریه برای واحدهایی که جوانب زیست محیطی را رعایت نکرده بودند صادر شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادات و نواقص خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمدطاهر ظاهری با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ با نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام گرفت و این اداره شعار سال را فصل الخطاب خود قرار داده است، اظهار کرد: پایش واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان قرچک برای بررسی رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیستی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار این اداره قرار داشته است.

وی افزود: این اداره نسبت به پاسخ دهی استعلامات واحدهای تولیدی و خدماتی بر لزوم افزایش سرعت در این امر تاکید داشته و بر همین اساس مجموعا ۴۵ مورد استعلام مربوط به امر تولید به مراجع استعلام گیرنده در سال ۱۴۰۰ توسط این اداره پاسخ دهی شد.

ظاهری در ادامه به انجام ۲۵ مورد نمونه برداری از خروجی فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی برای بررسی پارامترهای تعیین کننده آلایندگی این واحدها اشاره داشت و گفت: ۱۷ مورد شکایت و تشکیل پرونده قضائی برای متخلفان و ناقضان مقررات زیست محیطی از دیگر اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون بوده که از این ۱۷ مورد ۳ پرونده مربوط به شکارچیان غیرمجاز است.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک اضافه کرد: همچنین ۵ واحد آلاینده متخلف که نسبت به اخطاریه های صادر شده زیست محیطی بی توجه بودند نیز با اخذ دستور از مقام قضائی تعطیل و پلمب شدند


گشت و پایش شبانه روزی واحدهای صنعتی


ظاهری با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما تا هفته اول اسفند ماه گشت شبانه روزی برای برخورد با پسماندسوزی‌ها و جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی اجرا شد، تصریح کرد: در نتیجه این گشت و پایش‌های شبانه روزی بالغ بر ۱۱۰ مورد پسماندسوزی توسط یگان حفاظت این اداره کشف و اطفاء شد و همچنین در طی این مدت ۱۰ مورد شکایت مردمی به این اداره واصل شد که توسط کارشناسان محیط زیست بررسی و پیگیری‌های لازم برای رفع معضل مربوطه صورت پذیرفت.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳ مورد زنده‌گیری جانوران وحشی توسط یگان حفاظت این اداره به ثبت رسیده است که تمام این گونه‌های جانوری برای بازپروری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شدند.


اهم اقدامات فرهنگی و مناسبتی انجام شده


وی درخصوص مهم‌ترین اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهرستان قرچک نیز خاطر نشان کرد: امسال برای گرامیداشت مناسبت‌های مهم زیست محیطی اعم از هفته هوای پاک، زمین پاک و هفته محیط زیست برنامه‌های مهمی چون برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری، ارائه تخفیفات نیم بها در مراکز معاینه فنی و ارسال محتواهای آموزشی و فرهنگی در برنامه شاد برای آگاهی بخشی به دانش آموزان انجام شد.


بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، ظاهری در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو از همه شهروندان خواست تا در روز طبیعت نسبت به محیط زیست توجه ویژه داشته و از ریختن زباله در زیستگاه‌های طبیعی و تخریب آن خودداری کنند تا این موهبت و امانت الهی برای نسل امروز و نسل‌های آینده حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک زیست محیطی سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران