Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:58:52 GMT

چرا معاملات نمادهای فرابورسی متوقف است؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۳۳۷۸

به گزارش بورس تابناک، روز گذشته هفتم فروردین ۱۴۰۱ شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد قرار گرفت.

دیروز در فرابورس نماد‌های «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توسن»، «فزر» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند و نماد‌های تجلی، فزر و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که امروز سهامداران منتظر آغاز معاملات در بازار سرمایه بودند، به یکباره با پیام مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران مواجه شدند و طی اطلاعیه ای اعلام شد که معاملات فرابورس با تاخیر آغاز خواهد شد. در این اطلاعیه آمده بود:

به اطلاع می رساند با عنایت به مشکل فنی به وجود آمده در سامانه های معاملاتی فرابورس ایران، ساعت شروع معاملات در بازارهای فرابورس ایران متعاقباً اعلام می گردد.   مشکلی که نظیر آن در قرن قبلی نبود!

در همین رابطه روح‌الله دهقان مدیر فناوری بورس در خصوص مشکل هسته معاملاتی فرابورس گفت: نوع مشکل فنی هسته معاملاتی پلتفرم فرابورس برای نخستین بار پیش‌آمده و تاکنون تجربه این اشکال فنی را نداشته‌ایم. به‌احتمال‌زیاد سازمان بورس هم در این خصوص شفاف‌سازی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در خصوص مشکل هسته معاملاتی در پلتفرم فرابورس توضیح داد: به‌طور دقیق نمی‌توانیم جزئیات مشکل پیش‌آمده را شفاف کنیم، اما درصدد حل این مشکل هستیم، باید بررسی‌های فنی انجام شود. این نقص فنی در بورس تهران نیست و فقط شامل معاملات فرابورس است.

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا در روز معاملاتی امروز مشکل برطرف می‌شود گفت: هیچ‌چیز مشخص نیست، ولی ممکن است امروز معاملات فرابورس به دلیل مشکل فنی انجام نشود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن فرابورس توقف معاملات مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید