Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروز ۱۴۰۱ در حالی از نیمه گذشته که سایه شوم ویروس کرونا تا حد زیادی از سرمان کم شده و سفر‌های نوروزی در دستور کار بسیاری از هموطنان‌مان قرار گرفته است؛ سفر‌هایی که باید در وهله اول مراقب باشیم به بیماری و مصیبت‌های همراه با آن گره نخورد و بعد، دقت کنیم که از جهات دیگر هم ایمن به انجام برسد و از این روی، اطلاع از وضعیت راه‌ها و آب‌وهوا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو سال پس از شیوع ویروس در کشورمان و همه گیری بیماری و قرار گرفتن جهان در وضعیت پاندمی کرونا، همه‌مان راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را می‌دانیم و آگاهیم که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی تا چه اندازه ضروری است و تزریق واکسن و تجدید ایمنی بدن با دوز سوم، چه سهم بالایی در مبتلا نشدن مان به این بیماری ایفا می‌کند، اما آیا حواسمان به دیگر عوامل موثر در سفر هم هست؟

با این مقدمه با شماییم با چکیده‌ اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب و هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته پرهیز کرده و نوروز را به سلامت و شادی سپری کنیم.   آخرین وضعیت ترافیک
سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به مهر گفت: تعداد جان باختگان در تصادفات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا به این لحظه (۸ فروردین ۱۴۰۱) به ۵۲۰ نفر رسید. اغلب جان باختگان مسافران خودرو‌های شخصی هستند و این نشان دهنده عدم داشتن مهارت لازم برای رانندگی در جاده از سوی این رانندگان است.

وی افزود: همچنان محور چالوس پرحجم است و شاهد ترافیک سنگین در هر دو محور رفت و برگشت هستیم و طبق رصد دوربین‌ها شاهد افزایش ترافیک در این محور هستیم. بیشترین گره ترافیکی در محور‌های سیاه بیشه، گچسر و پل زنگوله است.   حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محور‌های شمالی امروز یکطرفه می‌شوند، یا خیر گفت: به دلیل اینکه ترافیک در هر دو مسیر رفت و برگشت جاده‌های شمالی سنگین است احتمالاً نشود امروز محور‌ها را برای خالی شدن بار ترافیکی یکطرفه کرد.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار خودرویی که از تاریخ ۲۵ اسفند به شمال کشور سفر کرده اند هنوز در شمال کشور حضور دارند و به شهر‌های خود برنگشته‌اند.   آخرین وضعیت آب و هوا

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی به میزان گفت: طی دو روز آینده در مناطق شرق کشور، بخش­‌هایی از مرکز، دامنه­‌های جنوبی البرز مرکزی دربعضی از ساعات وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد سبب گرد­وخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت و در مناطق سردسیر بارش ­ها به صورت برف خواهد بود. روز سه شنبه در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر بارش ­ها به شکل خفیف و پراکنده ادامه خواهد داشت و از بعد از ظهر چهارشنبه مناطقی از شمال غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس هواشناسی افزود: در روز چهارشنبه استان­‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد­وخاک وجود دارد و در روز پنج شنبه در استان­‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش خواهند داشت و استان­‌هایی که در نوار شمالی کشور قرار دارند در روز‌های پایانی هفته با افزایش دما همراه خواهد بود.

وی گفت: در دو روز آینده آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و دریای خزر امروز این شرایط را دارد.   وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و چهار روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛    

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن نوروز1401 وضعیت ترافیکی وضعیت آب و هوا مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود

مسعود زوار زاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در ۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد قم  تصریح کرد: محور قم به جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر یکی از جاده‌های پرتردد استان قم است که طی سال‌های اخیر بهسازی آن آغاز شده‌است.

زوار زاده  با اشاره به طرح بهسازی و اصلاح محور در منطقه " شترمرغی" جعفرآباد، عنوان کرد: بهسازی این بخش به‌صورت امانی از هفته گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جعفرآباد قم تصریح کرد: اختلال پیش‌آمده در تردد خودرو‌های سواری در این محور به‌خاطر عملیات عمرانی است که تلاش می‌شود تا دهه کرامت این محور به‌صورت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

زوار زاده  ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار