Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از حوادث ناشی از کار و از دست دادن کارگران به عنوان تلخ ترین اتفاق سال گذشته یاد کرد و حفظ امنیت شغلی مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای را خواستار شد.

ابوالفضل اشرف منصوری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، در ارزیابی رویدادهای سال گذشته جامعه کارگری اظهار کرد: معتقدم مصوبه شورای عالی کار در افزایش دستمزد بهترین رویداد ممکن در حوزه کارگری بود و امیدواریم بحث رضایتمندی از حقوق و معیشت استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حوادث ناشی از کار و از دست دادن کارگران حین انجام کار را تلخ ترین اتفاق سال گذشته عنوان کرد و ضایعه بزرگی برای خانواده های آنها و جامعه کارگری دانست.

اشرف منصوری درباره آمار حوادث کار گفت: متاسفانه به دلیل آنکه تعدد آماری داریم، آمار حوادث ناشی از کار مشخص نیست. معمولا همه ساله با حوادث کار مواجه هستیم و بخشی از آن به این دلیل است که می خواهیم ضوابط اجرایی و الزامات را صرفا از طریق بازرسان پیاده کنیم در حالی که در این زمینه محدودیت داریم.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: تعداد بازرسان کم و تعداد کارگاه‌ها زیاد است و خیلی از کارگاه از جمله کارگاه‌های خصوصی و شخصی، ثبت شده نیستند و این مسأله ضایعه و هزینه هایی را هم برای دولت و هم جامعه کارگری به بار می‌آورد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد عدم توفیق در این بخش، آگاهی و اطلاع رسانی کم است و فقر آموزشی و پایین بودن فرهنگ ایمنی کار در بروز حوادث شغلی اثرگذار است.

اشرف منصوری افزایش آگاهی و آموزش را موجب کاهش آمار حوادث کار دانست و گفت: متاسفانه بحث دور زدن قوانین و الزامات ایمنی  به واسطه بیمه ها باعث شده تا تفکر غیر انسانی همچنان حاکم باشد و با نادیده گرفتن قوانین،تصور می‌کنیم با خرید بیمه می توانیم جان انسان‌ها را معامله کنیم.

وی همکاری و مشارکت همه متولیان امر در حوزه ایمنی کار را خواستار شد و گفت: پیشنهادی که داریم این است که امسال همه متولیان امر در حوزه کار و کارگاه‌ها اعم از سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار، وزارت راه و شهرسازی وزارت نفت و ... در زمینه حفظ سلامت نیروی انسانی و کنترل حوادث مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید مقررات ملی ساختمان را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: اگر همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند و با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند، در کاهش حوادث کار موثر است.

این مقام کارگری در پایان بر ضرورت حفظ امنیت شغلی مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای تاکید کرد و گفت: متاسفانه امنیت شغلی مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای به واسطه اجرایی کردن آیین‌نامه‌ها و مقررات ایمنی در خطر است و اگر بخواهند از انجام کار پرخطر پیشگیری یا ممانعت کنند، با اخراج و از دست دادن کار مواجه می شوند لذا خواستار حمایت از این شغل و حرفه هستیم و معتقدیم حفظ امنیت شغلی مسئولان ایمنی و بهداشت حرفه ای به کاهش حوادث ناشی از کار منجر می شود.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حوادث ناشی از کار دست دادن کار سال گذشته حوادث کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند

آفتاب‌‌نیوز :

امیر کشانی در سی و پنجمین رویداد تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: اصفهان از جایگاه ویژه‌ای در تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور برخوردار است که از دلایل آن می‌توان به جایگاه خاص کار و تولید در فرهنگ مردمان این دیار اشاره کرد.

وی ادامه داد: اصفهان در روز‌های گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا بود که این تعاملات زمینه‌ساز جهش تولید در سال جاری خواهد بود.

کشانی تاکید کرد: بار اصلی تولید بر عهده کارگران است و بسیاری از مسائل تولید با این گروه پیوند خورده است از این رو بر این باورم که برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر همه باید دست به دست هم دهیم و از جامعه کارگری حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پارسال مصوبه‌ای داشت که درآمد بالای ۱۲۰ میلیون ریال را مشمول مالیات کرد، اما گرچه در بسیاری از جوامع سکولار اصل بر مالیات ستانی است، ولی این امر از فردی که زیر خط معیشت درآمد قرار دارد، زیبنده کشور ما که خود را طرفدار کار و تولید می‌داند، نیست و باید در این زمینه بازاندیشی کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می‌شود برای دولت عدد زیادی نباشد، اما این ارقام برای کارگران گزاف به حساب می‌آید.

کشانی تصریح کرد: رسیدگی به این مساله پیامی را به جامعه می‌دهد که کشور ما برای تولید کارگران ارزش قائل است.

وی در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع تعطیلی روز‌های پنجشنبه تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تعطیلی روز‌های پنجشنبه می‌تواند افزون بر هشت میلیارد دلار به تجارت فراملی کشورمان ضرر بزند و این خسارت تنها مختص عده‌ای خاص نیست.

وی ادامه داد: زیان هشت میلیارد دلاری تجارت کشور باعث کاهش درآمد ارزی کشور و افزایش نرخ ارز می‌شود که تاثیر سویی بر زندگی مردم خواهد داشت.

 یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که حدود ۸۰۰ هزار نفر آن‌ها مرد و حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت " «فته کار و کارگر» نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری