Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار همدان از اتمام پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان در تابستان ۱۴۰۱ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان‌، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ادامه دیدارهای خود، با مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان، و همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان که به صورت همزمان انجام شد، گفت:در‌ راستای اهمیت آب در قرآن مجید آمده است «وجعلنا من الماء کل الشیء» یعنی هر چیز زنده‏اى را از آب پدید آوردیم ویکی‌از نعمت‌های بزرگ خدادادی آب است که در طی قرن اخیر، جفاهای جبران‌ناپذیر بسیاری در این حوزه ( آب و منابع زیزمینی) از جمله برداشت‌های نادرست، مصرف بی‌رویه و بدون برنامه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اکنون با توجه به اینکه در یک وضعیت بحرانی قرار داریم، به مدیریت و برنامه‌ریزی جدی نیاز است تا بتوان آب شرب و مصرفی مردم را به نحو احسن تأمین و حفظ کنیم. 

استاندر همدان گفت: انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان در راستای حل بحران و تامین آب مصرفی مردم در دستور کار قرار گرفته است. 

الزامات تولید دانش بنیان در کشور/ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نباید مشروط و تبلیغاتی باشدجزئیات مصوبه حمایت مجلس از جهش تولید شرکت‌های دانش بنیاننظام ایده‌ها و نیازها بستری برای تحقق توسعه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین

 وی بیان کرد :با توجه به اقداماتی که در راستای تامین آب شرب شهر همدان صورت‌گرفت، سرعت و پیشرفت خوبی نداشت، تلاش ما این است که با حرکتی همه‌جانبه، جهادی و انقلابی هرچه سریع‌تر این معضل بزرگ شهر همدان برای همیشه حل و فصل شود. 

 قاسمی‌فرزاد با اشاره به میزان مصرف آب و مقدار مورد نیاز برای واحدهای تولید، در یک سطح قرار دارد تصریح کرد:با پیگیری مجموعه مدیریتی استان، توانستیم اعتبارات لازم را از وزیر نیرو برای این پروژه جذب کنیم. یک 100 میلیارد تومان از یک طرف، 300 میلیارد دیگر و همچنین سوی دیگر 500 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به این پروژه اختصاص دادند. 

 استاندار همدان با اشاره به تلاش مجموعه مدیریتی آب‌منطقه‌ای با همه امکانات و توانمندی برای تکمیل و اجرای این پروژه گفت:تامین آب شرب و مطمئن شهر همدان، یک‌مطالبه عمومی و خواست مردمی است که دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر و با کار و کوشش شبانه روزی به آن جامه عمل بپوشانند. 

 وی افزود‌: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا اول تابستان سال جاری پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان به اتمام برسد. و دولت سیزدهم از انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان با تمام قوا حمایت خواهد کرد. 

استاندار همدان در ادامه به فعالیت‌ها و تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت:تاکید شده تا گاز نیروگاه هرچه‌سریع‌تر تامین شود تا از سوخت مازوت که برای محیط زیست زیا‌ن‌بار است جلوگیری شود. 

 وی ابراز داشت: مجموعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه حفاظت محیط زیست استان، باید فعالیت‌های خود را منطبق با شعار سال، به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر اصول علمی سوق دهند. 

استاندا‌ر همدان در پایان گفت:کارخانه‌های سیمان استان باید با نصب تهویه‌ها و فیلتر‌های مخصوص، در راستای حفظ محیط زیست اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال آب از سد تالوار استاندار همدان دانش بنیان محیط زیست شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال