Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید بیش ۵۳۴ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی، توریستی و گردشگری مشهد و خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت واحدهای اقامتی مشهد در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: تا پایان ۶ فروردین ماه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی مشهد اسکان داشته‌اند که میانگین اشغال ۷۶ درصد را برای تمام واحدهای اقامتی ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از ظرفیت واحدهای اقامتی مشهد خالی شده تا بتوانیم پذیرای زائران و مسافران نوروزی در هفته دوم فروردین ماه باشیم.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: در ۶ فروردین ماه درصد اشغال هتل‌ها و متل‌ها ۸۶ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۹۵ درصد، میهمانپذیرها ۷۹ درصد، اقامتگاه‌های بومگردی ۴۳ درصد و خانه‌های مسافر ۹۶ درصد بوده است.

بیدخوری در خصوص درصد اشغال واحدهای اقامتی غیررسمی نیز تصریح کرد: همچنین مدارس آموزش‌وپرورش ۲۵ درصد، کمپ‌های شهرداری ۲۴ درصد، خوابگاه‌های دانشجویی ۹۸ درصد، میهمانسراهای دولتی ۹۸ درصد، زائرسراهای ارزان‌قیمت ۹۹ درصد، حسینیه و بقاع متبرکه ۶۳ درصد و سایر اماکن اقامتی مانند سپاه ۹۷ درصد اشغال را در ۶ فروردین ماه به خود اختصاص داده بودند.

وی در خصوص آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین ماه بیش از ۱۲۳ هزار نفر از موزه‌ها و امکان تاریخی دارای بلیط‌فروشی بازدید داشته‌اند که نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است.

بیدخوری گفت: تا ۶ فروردین ماه آرامگاه فردوسی با بیش از ۵۲ هزار بازدید در صدر توجه گردشگران و مسافران به مشهد بوده است. آرامگاه خیام با ۲۴ هزار بازدید، آرامگاه عطار با ۱۹ هزار بازدید و موزه نادری با ۱۳ هزار بازدید در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارد.

وی افزود: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان رضوی که در سامانه جانا ثبت شده ۵۳۴ هزار و ۱۳۴ نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري گردشگر نوروز نوروز 1401 سفرهای نوروزی آرامگاه فردوسي مشهد خراسان رضوي واحدهای اقامتی ۶ فروردین ماه خراسان رضوی هزار بازدید هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۳ درصد در ماه فروردین گفت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا فرزین امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

وی افزود: براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا شانزدهم فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است، همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

کد خبر 750925

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا