Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ به مناسبت رحلت عالم فرزانه، مبارز انقلابی و تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی؛ آیت‌الله محمد محمدی ری شهری مراسم بزرگداشتی در بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر؛ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم که از سوی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهارداشت: اسلام برای عالمان و دانشمندان جایگاه بلند و رفیعی قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: در روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) مضامین بلندی پیرامون نقش تاثیرگذار عالمان و دانشمندان در جامعه بیان شده است، زیرا علما افراد مورد اعتمادی هستند که پیامبران بوسیله آنان فرهنگ دین را در جامعه توسعه می‌دهند و منتشر می‌کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «عالمان وارثان علوم پیامبران هستند»؛ علما در طول زمان فرهنگ، قرآن و عترت را برای مردم بیان می‌کنند و در پی توسعه دین هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به نقش علما در جامعه اشاره کرد و گفت: علما نقش روشنگری، آگاهی‌بخشی و مقابله با ظلم و ستم  را در جامعه ایفا می‌کنند، عالمان و دانشمندان پرده‌های جهل را پاره می‌کنند و مردم را به سوی نور سوق می‌دهند.

وی به شخصیت عالم مجاهد آیت الله ری شهری اشاره کرد و گفت: در پیامی که رهبر معظم انقلاب پس از مرگ این عالم بزرگ صادر کردند، فرمودند: غم از دست دادن این عالم بزرگ برای کسانی که از تقوا، سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی با خبر هستند فقدان و ضایعه‌ای تلخ و اندوه بار است.

تقوا و سلامت نفس از ویژگی‌های آیت الله ری شهری بود

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، تقوا، سلامت نفس، خدا ترسی، نظم در کارها، پر کاری و فعالیت مستمر را از ویژگی‌های بارز شخصیت این عالم بزرگوار ذکر کرد و ادامه داد: این عالم روحانی در طول عمر با برکت خود آن چه را که انجام می‌داد بر اساس تکلیف شرعی بود، او نسبت به نماز اول وقت بسیار حساس بود و هیچ‌گاه نماز شب او ترک نمی‌شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله ری شهری(ره) در دوران جوانی در کلاس‌های درس آیت‌الله بهاءالدینی شرکت می‌کرد و با نفس گرم این عالم عارف، بزرگ و تربیت شده بود، گفت: وی همچنین ارتباط تنگاتنگی با مرحوم آیت‌الله بهجت داشت. 

تنوع عرصه‌های مجاهدت ویژگی بارز آیت الله ری شهری

به گفته رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تنوع عرصه‌های مجاهدت از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی بود، یکی از این عرصه‌ها در حوزه مباحث علمی بود که می‌توان گفت بعد از مرحوم علامه مجلسی کسی مثل ایشان در حوزه حدیث و علوم حدیث کار نکرده است.

وی در ادامه به راه‌اندازی دارالحدیث توسط این عالم بزرگ اشاره کرد و گفت: بهترین تحقیق در خصوص کتاب اصول کافی در دارالحدیث انجام شده است؛ همچنین موسوعه الامام حسین(ع) در 16 جلد، تک نگاری‌های مهم با موضوع رشد و برنامه‌ریزهای اقتصادی از منظر قرآن و حدیث، انتشار کتاب عقل و جهل از دیدگاه قرآن و حدیث، شیوه دعا کردن مبتنی بر قرآن و حدیث و... از جمله اقدامات فاخری است که در دارالحدیث انجام شده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه تاکنون 400 اثر در دارالحدیث منتشر شده است، خاطر نشان کرد: در واقع با مراجعه به دارالحدیث از بسیاری از کتاب‌ها بی‌نیاز هستیم زیرا هم برای دانشگاهیان و هم برای حوزویان آثار مختلفی به زبا‌ن‌های گوناگون منتشر کرده که با استقبال بسیار بالای مخاطبان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود 200 اثر توسط آیت الله ری شهری به جامعه هدف عرضه شده است، گفت: از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان به تربیت نیروی انقلابی اشاره کرد که در همین راستا دانشگاه قرآن و حدیث را راه‌اندازی کرد و در حال حضار برخی از دانشجویان دوره اول این دانشگاه از اساتید دانشگاه‌های تهران و سایر دانشگاه‌های کشور هستند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج سید جعفر ماهرخسار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/281/ش

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آیت الله ری شهری حجت الاسلام عالم بزرگ قرآن و حدیث قاضی عسگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، گفت: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی در جلسه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، ظرفیت بازآفرینی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان بسیار فراتر از وضع موجود است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود و ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان از جمله نیازهای شهر کرمان است.

فرماندار کرمان با تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری، این مناطق را دارای ظرفیت مطلوب برای تأمین مسکن دانست و گفت: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم‌افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی با مطلوب خواندن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است، تصریح کرد: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرح کارشناسی و آینده‌نگر است و باید نیازهای مردم در آینده از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه بهسازی میدان ارگ یک اثر فاخر است که می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر مناطق نیز باشد، اظهار کرد: لازم است از طرح‌های خلاقانه و کارشناسی استفاده شده و از پراکنده‌کاری پرهیز شود.

وی افزود: به لحاظ مسائل اجتماعی، ایجاد تعادل بین محلات و مناطق شهری اعم از حاشیه و مرکز بسیار مهم است و برای بهسازی بافت تاریخی، آسفالت یا سنگفرش معابر، اصلاح و پیش‌بینی انشعابات آب، برق و گاز نیز باید مورد توجه کارشناسان و طراحان این قبیل پروژه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 748353

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است