Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشار گفت: صنعت انبوه سازی با ۳۱ نماد فعال در بازار سرمایه جز گروه‌های متوسط بازار محسوب می‌شود که روند حرکتی آن تاثیر آن چنانی بر روی شاخص کل بورس ندارد.

شاخص این گروه در کنار اثرپذیری از ریزش کلی بازار با توجه به رکود مربوط به خود صنعت که ناشی از عدم پویایی صنعت ساخت و ساز کشور بود با روندی نزولی در طول سال ۱۴۰۰ رو به رو بود؛ به طوری که شاخص این صنعت با کاهشی بیش از ۵۰ درصدی نسبت به اولین روز معاملاتی ۱۴۰۰، کار خود را به اتمام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: البته بعد از رسیدن به کف ۵ هزار و ۴۱۵ واحدی دیگر تمایلی به فروش از سمت عرضه کنندگان را شاهد نبودیم و جذابیت قیمت‌ها باعث برگشت روند و شیب مثبت rsi (اندیکاتور تایید هیجان و تمایلات بازار) شد. با توجه به موقعیت کندل قیمتی نسبت به میانگین‌های کوتاه مدت و میان مدت ادامه این روند در سال پیش رو چندان دور از ذهن نیست.

البته هنوز اقدام عملی در راستای رونق بخشیدن به این صنعت از طرف دولت را مشاهده نکرده‌ایم، ولی یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور برای سال ۱۴۰۱ می‌تواند صنعت ساختمان باشد که در صورت تحقق وعده‌های دولت در مورد ساخت مسکن می‌تواند باعث رشد نماد‌های این گروه شود. وعده‌ای که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد دسترسی به آن آسان به نظر نمی‌رسد.

به گفته افشار روند شاخص این گروه در کوتاه مدت می‌تواند مثبت باشد، ولی در این مسیر مقاومت بسیار مهم ۶ هزار و ۲۰۰ قرار دارد که می‌تواند برای روند میان مدت شاخص بسیار تاثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس ایران انبوه سازی مسکن ملی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس