Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست سازمان صمت کردستان گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال، حمایت و تقویت صنایع خرد و زودبازده و واحدهای تولیدی صادرات‌گرا در کردستان به‌جد در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ سنندج‌، بختیار خلیقی پیش‌ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران کمیته‌امداد، صمت و سازمان جهاد کشاورزی کردستان و تشکل‌های بخش کشاورزی استان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، با بیان اینکه تحقق شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در همه بخش‌ها رونق ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: معظم‌له در سالیان اخیر همواره دغدغه حل مشکل تولید و حوزه اقتصادی را داشته چراکه اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها، رفاه عمومی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای شعار سال در حوزه صمت استان انجام شده است، گفت: امسال حمایت و تقویت صنایع خرد و زودبازده و واحدهای تولیدی صادرات‌گرا در کردستان با توجه به مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، به‌جد در دستور کار است.

سرپرست سازمان صمت کردستان از وجود 960 واحد صنعتی و فعالیت 339 واحد معدنی در استان خبر داد و افزود: همچنین در کردستان 85هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب بوده، 90هزار بافنده فرش دستباف و 600 نفر دارای کارت بازرگانی فعال و 94 هزار نفر در شعاع 20کیلومتری نقطه صفر مرزی دارای کارت مرزنشینی هستند که بیشترین ظرفیت آن در بخش صمت، در حوزه تجارت است.

وی از تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان خبر داد و بیان داشت: در این ستاد توسط معاونت‌های تخصصی مشکلات بررسی و احیا خواهد شد کما اینکه دستگاه قضایی نیز در این راستا سازمان صمت کردستان را همکاری کرده، که جای قدردانی دارد.

خلیقی با ذکر اینکه در حوزه معادن نیز، پیگیری‌های لازم برای ایجاد زنجیره ارزش در استان انجام شده است، عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌توانیم در راستای اشتغال‌آفرینی در کردستان که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و شعار سال است، گام‌های اساسی برداریم.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نیز در این جلسه ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان و خیرین استانی هر کدام به نوعی در راستای خدمتگزاری به محرومان و نیازمندان استان همکاری و پشتیبانی کرده و اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با درخواست همکاری از خیرین برای خدمات‌رسانی بهتر به ولی نعمتان جامعه در استان افزود: امیدواریم امسال نیز بتوانیم از زکات غلات و مال التجاره ( مال سرمایه و کسب و کار) بهره‌مند و آن را جهت کمک به نیازمندان جامعه هزینه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کردستان از برنامه‌ریزی برای تحت پوشش قرار دادن ایتام و تهیه و توزیع سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان بین مددجویان تحت پوشش در استان خبر داد و تصریح کرد: از همه مسئولان استانی انتظار می‌رود در راستای اجرای این برنامه‌ها و دیدار با خانواده‌های محرومان، این نهاد را همراهی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: باید امید به آینده را در بین مردم تقویت کنیم100 میلیارد تومان در بخش تولید کشاورزی استان کردستان سرمایه‌گذاری می‌شود

تشکل‌های بخش کشاورزی در استان  کردستان نیز هر کدام به بیان ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و ارائه راهکار جهت توسعه حوزه کشاورزی خود پرداختند؛ آنان همچنین ضمن قدردانی از توجهات دولت سیزدهم به کشاورزان، به مشکلات پیش‌رو و دغدغه‌های خود همچون «مشکل کمبود آب و ضرورت تسریع در آبرسانی به حوزه کشاورزی به ویژه شهرستان بیجار، قروه و دهگلان؛ توجه به توانمندی‌های تشکل‌های بخش کشاورزی، عدم رفع مشکل بیمه کشاورزان و قبول نکردن پروانه نظام صنفی به عنوان ضمانت بانکی» اشاره و درخواست پیگیری حل مشکلاتشان را داشتند.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه اکسپو از تقویت چشم اندازهای مربوط به زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی این استان خبر داد و با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان بخش کشاورزی مازندران در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: از ۱۰ زنجیره ارزشی که باید در نمایشگاه معرفی و رونمایی می‌شد، هشت زنجیره مربوط به بخش کشاورزی بود و مشخصاً زنجیره کیوی و مرکبات به عنوان زنجیره نخست ارزش این استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پراکنش صنعت در استان مازندران و نیز اتفاقاتی که در تحلیل سیستم کسب و کار و زنجیره ارزش رخ داده است این استان را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کرده، گفت: با حضور مسئولان استانی و با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی وزیر کشور مسائل و مشکلات زنجیره‌های ارزش مازندران به ویژه در حوزه مرکبات و کیوی بررسی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که از سال گذشته در مازندران رخ داده و افزایش میزان صادرات از مبدا در استان صورت گرفته است، رونق این بخش از اقتصاد مازندران امیدوارکننده است، عنوان کرد: در حوزه این زنجیره ارزش در بخش بسته بندی و بازار رسانی محصول شده نیز شاهد اتفاقات مناسبی بوده‌ایم که نوید روزهای امیدوارکننده برای استان را می‌دهد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه درباره نقاط ضعف و قوت زنجیره‌های گوشت، مرغ، لبنیات، خوراک دام و غیره در مازندران نیز دستاوردهایی ارائه شده است.

کد خبر 6090931

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود