Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز رشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بار دیگر افتخار آفرید و مدال طلای جشنواره اختراعات ژنو را در چهل و هشتمین دوره این رویداد جهانی کسب کرد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مبین، عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجتبی هدایتی چکوسری، علیرضا فیض خواه، مسیحا مبین، سینا صالحی دوبخشری از مرکز رشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی اختراعات ژنو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات ژنو همه‌ساله زیر نظر و حمایت مستقیم دولت سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه‌های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از ۴۵ کشور معتبر ازجمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، کرۀ جنوبی، تایوان برگزار می‌شود.

به‌طور متوسط همه‌ساله در حدود هزار مخترع از ۴۵ کشور جهان در این رخداد بین‌المللی در مساحتی به متراژ هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر ژنو حضور می‌یابند و همچنین آمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به‌طور میانگین در حدود یک‌صد هزار نفر بوده که در حدود نیمی از این بازدیدکنندگان متخصصین و سرمایه‌گذاران کارخانه‌ها و مراکز مهم تولیدی هستند.

برگزاری این عرصۀ مهم بین‌المللی جهت معرفی و آشنایی مخترعین، پژوهشگران و نوآوران جمهوری اسلامی ایران با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعین در سطح بین‌المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن‌آوری‌های روز دنیا و همچنین جهت ارائۀ اختراعات و دستاورد‌های پژوهشی و صنعتی کشور ایران در سطح بین‌المللی و عرصه‌ای برای ورود به بازار‌های جهانی و یافتن حمایت‌کنندۀ مالی برای تولید دستاورد‌های علمی پژوهشگران کشورمان بوده و با توجه به گردهمایی حدود ۸۰۰ مخترع با ارائه هزار اختراع از ۴۵ کشور جهان و ۶۰ هزار نفر بازدیدکنندۀ متخصص در کنار نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند خوارزمی از ایران برگزار می‌شود.

در این رویداد جهانی از میان کشور‌های شرکت‌کننده، اعضای فدراسیون بین‌المللی مخترعین جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مبین (فلوشیپ جراحی سوختگی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس بیمارستان ولایت رشت) و مجتبی هدایتی چکوسری (دکتری تخصصی توکسین‌های میکروبی-عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) و علیرضا فیض خواه (دکتری حرفه‌ای پزشکی)، مسیحا مبین، سینا صالحی دوبخشری (مهندس برق شاخه الکترونیک) از مرکز رشد بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ایده دستگاه تشخیص و تمایز زخم میکروبی به‌طور هم‌زمان (Real-time microbial wound infection differentiationand detection device) که به‌طور نوآورانه‌ای ایده پردازی و پیاده‌سازی شد، موفق به کسب مدال طلا در این رقابت جهانی شدند.

لازم به ذکر است، چهل و هشتمین دوره این عرصه بین‌المللی در اسفند ۱۴۰۰ برگزارشده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره اختراعات ژنو دانشگاه علوم پزشکی گیلان رویداد جهانی کسب مدال طلا دانشگاه علوم پزشکی گیلان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس