Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@16:34:45 GMT

استاندار اصفهان خواستار تجهیز پلیس شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۴۴۲۷

استاندار اصفهان خواستار تجهیز پلیس شد

استاندار اصفهان گفت: تجهیزات، افزایش نیرو و رفع نقاط حادثه‌خیز، مهم‌ترین چالش‌های استان است که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز_ یکشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در بازدید فرماندهی نیروی انتظامی کشور از پلیس راه اصفهان-شیراز، اظهار کرد: اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز راه‌های مواصلاتی کشور، حجم تردد قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی در استان وجود دارد که سیل زیاد مسافران را به استان جذب می‌کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و شروع دیرهنگام برنامه‌های نوروزی، ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان اصفهان از ابتدای بهمن‌ماه شروع به کار کرد و همه عوامل مجاهدانه به میدان آمده و از بیست‌وچهارم اسفندماه، طرح نوروزی مجموعه پلیس و عوامل امدادی آغاز به کار کرد و تاکنون در قالب هم‌افزایی، خدمات خوبی ارائه شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون اقامت ثبت شده است و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند که عالی‌قاپو، چهل‌ستون و باغ فین کاشان در صدر بازدیدهای نوروزی بوده است.

مرتضوی با بیان اینکه با توجه به حجم زیاد ترددها عملکرد خوب پلیس منجر به ایجاد امنیت و کاهش تلفات شده است، تصریح کرد: در بخش تأمین امکانات به خوبی عمل نشده و فشار زیادی بر کارکنان پلیس وجود دارد. اصفهان نیازمند افزایش تعداد نیروی پلیس و تجهیزات مورد نیاز است، امسال حدود ۲۰۰ واحد امکانات حمل‌ونقلی در اختیار پلیس اصفهان قرار گرفت اما لازم است همچنان پشتیبانی‌های تخصصی از پلیس انجام شود.

وی ادامه داد: تجهیز و آماده‌سازی ۵۴ مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی، ایجاد ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت جاده‌ای و ۱۹ ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای روستایی و بیش از ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در قالب ۷۰۰ تیم، از جمله اقدامات ستاد نوروزی استان اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: در قالب خدمات هوایی با استقرار دو فروند بالگرد خدمت‌رسانی مناسبی انجام و جان پنج نفر از هموطنان از این طریق نجات داده شد، کمک‌رسانی به حدود ۶۰۰ حادثه شهری و برون‌شهری و ۵۰۰ خودرو در مسیر جاده‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

مرتضوی تاکید کرد: تجهیزات، افزایش نیرو و رفع نقاط حادثه‌خیز، مهم‌ترین چالش‌های استان است که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

نیروی انتظامی مبارکه تجهیز شود

پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، اظهار کرد: نیروی انتظامی بدون انتظار و توقع از جان خود گذشته و برای حفظ امنیت و انتظام میهن اسلامی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه صنعتی بوده و تردد ماشین‌های سنگین در آن بسیار سنگین و به اندازه دو استان همجوار است، افزود: لازم است نیروی انسانی در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار داده شده و تجهیزات لازم برای آنها تهیه شود.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان مبارکه حدود یک ساعت با استان اصفهان فاصله دارد و به همین دلیل حضور نیروهای تخصصی در آن با مشکل مواجه است زیرا نیروهای تخصصی در شهرستان ساکن نیستند و تردد از اصفهان به مبارکه نیز زمان‌بر است.

صالحی تاکید کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی قاطعیت و تدین نیروی انتظامی است.

کد خبر 564354

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پلیس راهور رئیس پلیس راهور استان اصفهان پليس فتا نیروی انتظامی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هفته نیروی انتظامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استاندار اصفهان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب

سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است