Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@08:38:22 GMT

رکوردهای اسکار ۲۰۲۲ و ناکامان بزرگ

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۴۶۳۹

رکوردهای اسکار ۲۰۲۲ و ناکامان بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فصل جوایز سینمایی با برگزاری مراسم نود و چهارمین دوره جوایز اسکار به ایستگاه پایانی خود رسید و فیلم «کودا» به کارگردانی «سیان هیدر» توانست با غلبه بر حریف اصلی‌اش «قدرت سگ» ساخته «جین کمپیون» جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد و «تروی کاتسور» بازیگر این فیلم به اولین مرد ناشنوا در تاریخ جوایز آکادمی تبدیل شد که جایزه بازیگری دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۳۵ سال پیش «مارلی ماتلین» همبازی او در فیلم «کودا» به عنوان نخستین بازیگر ناشنوا برای فیلم «فرزندان خدای کوچک‌تر» اسکار بازیگری دریافت کرده بود. 

ببینید | گریه مجری اسکار پس از کتک خوردن از بازیگر سرشناس

عکس |حرکت دیوانه‌وارِ ویل اسمیت در مراسم اسکار که همه را شوکه کرد | ماجرا چه بود؟ | واکنش جیدا، همسر اسمیت

تصاویر | ستاره‌های سینما روی فرش قرمز اسکار ۲۰۲۲   

گزارش همشهری آنلاین از اسکار ۲۰۲۲ | فهرست کامل برندگان دوره نود و چهارم | «کودا» بهترین فیلم شد، جین کمپیون بهترین کارگردان

اَپل که سازنده فیلم «کودا» است نیز تاریخ‌ساز شد و نخستین سامانه نمایش آنلاین نام گرفت که جایزه اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص می‌دهد. سامانه آنلاین اپل این جایزه را در رقابت نزدیک با فیلم «قدرت سگ» محصول نتفلیکس کسب کرد. 

این نخستین بار در تاریخ بیش از ۹۰ ساله جوایز اسکار است که دو سال پیاپی جایزه اسکار بهترین کارگردانی به یک کارگردان زن می‌رسد. سال گذشته «کلوئی ژائو» برای فیلم «سرزمین آواره‌ها» این جایزه را کسب کرد و امسال هم «جین کمپیون» با فیلم «قدرت سگ» این جایزه را به خانه برد. شاخه کارگردانی یکی از مرد محورترین شاخه‌های جوایز آکادمی در طول سالیان گذشته بوده است. 

فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی «جین کمپیون» با نامزدی در ۱۲ شاخه شانس اصلی درخشش در شب اعطای جوایز اسکار بود اما تنها یک جایزه (کارگردانی) نصیبش شد.

انیمیشن «فرار» نیز به طور همزمان در سه شاخه بهترین فیلم‌ بین‌المللی، مستند بلند و انیمیشن بلند نامزد دریافت جایزه بود اما در انتها دست خالی مراسم را ترک کرد. 

در حالی که فیلم‌های «لیکریش پیتزا» از «پل توماس اندرسون» و «به بالا نگاه نکن» ساخته «آدام مک‌کی» بخت نخست اسکار فیلمنامه اصلی بودند فیلم «بلفاست» از «کنت برانا» در نهایت برنده این شاخه نام گرفت. 

کد خبر 666562 برچسب‌ها جایزه اسکار اسكار ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه اسکار اسكار ۲۰۲۲ جایزه اسکار بهترین فیلم جین کمپیون قدرت سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم

مهاجم لهستانی بارسلونا کسب جایزه پیچیچی را دور از دسترس نمی‌بیند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرت لواندوفسکی که در برتری 4 بر 2 شب گذشته (دوشنبه) بارسلونا مقابل والنسیا در هفته سی‌و‌سوم لالیگای اسپانیا هت‌تریک و به این تیم برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانانش و بازگشت به رده دوم جدول رده‌بندی لالیگا کمک کرد و پس از این دیدار هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در این خصوص گفت: مهمترین چیز این است که حتی با وجود دریافت 2 گل، ما می‌توانیم 3 یا 4 گل بزنیم. این کاری است که ما باید انجام دهیم و هجومی‌تر بازی کنیم.

وی با اشاره به نتیجه نیمه اول این دیدار که بارسا 3 بر یک در نتیجه عقب بود، اظهار داشت: می‌دانستیم که در نیمه دوم باید با سرعت بیشتری بازی کنیم و صبور باشیم اما مهمترین چیز نزدیک شدن به محوطه جریمه حریف بود. ما بارسلونا هستیم و باید فوتبال هجومی بازی کنیم و گل‌های زیادی بزنیم.

ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست

مهاجم لهستانی بارسلونا که در حال حاضر با بهترین گلزن لالیگا سه گل اختلاف دارد، درباره اینکه آیا می‌تواند این فصل جایزه پیچیچی (جایزه‌ای که به بهترین گلزن لالیگا تعلق می‌گیرد) را از آن خود کند، خاطرنشان کرد: من در حال حاضر 16 گل به ثمر رسانده‌ام اما فرصت به ثمر رساندن گل‌های بیشتر را دارم و شاید انجام این کار در بازی‌های بعدی آسان‌تر باشد. سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم اما در مقطع پایانی فصل تیم‌های سختکوش‌تر می‌شوند. به هر حال ما باید تلاش کنیم و در بازی‌های باقیمانده به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان