Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:18:21 GMT

انحصار ساخت کارت‌های چهار لایه شکسته شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۴۷۵۲

انحصار ساخت کارت‌های چهار لایه شکسته شد

محمدعلی دادور روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: این کارت‌های چهار لایه که برای نخستین مرتبه در کشور موفق به ساخت آن شده ایم در تجهیزات سنجش دما و فشار بکار طرح‌های پالایشی به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: فناوری دیگری که پیش‌تر در انحصار آلمان و تعدادی از کشورها بود و با تلاش متخصصان جوان این پالایشگاه، پس از یک سال و نیم طرح پژوهشی بدست آمد در زمینه احتراق بهتر بویلر هاستودر است که روزهای پایانی سال در این مجموعه راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادور گفت: ساخت شیرهای دی واترینگ مخازن که مانع از هدر رفت فرآورده می‌شود و ساخت ترانسمیتر دما که در انحصار چند کشور بود نیز از دیگر دستاوردهایی است که در سال گذشته توسط مهندسان سخت کوش این پالایشگاه بدست آمد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توافق نامه های پیش از این بین مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاهی با مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس امضا شده است و مذاکراتی با دانشگاه هرمزگان نیز انجام شده است که به زودی منجر به امضاء تفاهم‌نامه خواهد شد.

دادور درادامه گفت: تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد هم در مرحله پایانی قرار دارد و با شرکت‌های دانش بنیان نیز باید وارد مذاکرات شویم تا در تحقق شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به مانند گذشته سرآمد باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پایان گفت: طی سالیان گذشته براساس شعارهای سال‌ها امور را اجرایی کردیم تا بیش از پیش در راه سرافرازی ایران اسلامی قدم برداریم و با پیش بری امور در سال جاری نیز بر اساس شعار سال، امیدواریم درخشش کشور عزیزمان بر قله‌های علم و صنعت را شاهد باشیم.

شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۸۵ با هدف طراحی، مدیریت، تامین منابع مالی، احداث، بهره‌برداری، تعمیر و نگه‌داری از پالایشگاه میعانات گازی به ثبت رسید، این پالایشگاه مدرن‌ترین پالایشگاه غرب آسیاست که با مساحتی حدود ۷۳۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

تامین خوراک ستاره خلیج فارس توسط خط لوله ای به طول ۳۸۸ کیلومتر و به قطر ۳۶ اینچ با ظرفیت دریافت ۸۴۰ هزار بشکه در روز صورت می‌پذیرد که این خط لوله با پیمایش استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان از مسیری سخت گذر می‌گذرد.

ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و کاهش آلاینده های زیست محیطی و تضمین خودکفایی کشور در تامین فرآورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فراوارده هایی همچون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال ها را تولید می‌کند، در سال رونق تولید و پس از افتتاح مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید ۴۱ میلیون لیتر بنزین در روز، فرآیند افزایش ظرفیت آغاز شد و توان تولید بنزین این پالایشگاه به ۴۷ میلیون لیتر در روز با استاندارد یورو ۵ افزایش یافت که سهم این پالایشگاه در تامین بنزین کشور را به حدود ۵۰ درصد می رساند.

با تصویب مرحبه چهارم ستاره خلیج فارس به نام «طرح بهینه‌سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود» ، شاهد افزایش ۱۸۰ هزار بشکه ای تزریق خوراک از ۳۶۰ به ۵۴۰ هزار بشکه میعانات گازی خواهیم بود و این مساله نقشی اساسی در تامین خوراک پتروشیمی های کشور خواهد داشت.

ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده این محصول استراتژیک تبدیل کند.

انتهای پیام /چ 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت نفت ستاره خلیج فارس نماینده ولی فقیه دراستان بندرعباس هرمزگان شرکت نفت ستاره خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس