Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی، کاشت گل وگیاه با هدف زیباسازی و پیرایش مناظر شهری در منطقه ۹ آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدجواد خسروی شهردار منطقه9  در بازدید از مساجد 35 گانه و اماکن مذهبی، از اقدامات لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌هایی با عنوان «شب های ملکوتی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در آستانه فرارسیدن بهار قرآن، مدیریت شهری منطقه سعی دارد فضایی معنوی و روحانی بمنظور برگزاری آئین‌های خاص این ماه مبارک تحت عنوان «شب‌های ملکوتی» فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منطور و در آستانه ماه مبارک رمضان، بازدیدی از مساجد 35 گانه و اماکن مذهبی منطقه صورت گرفت، تا ضمن شناسائی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب تر، امکان حضور گسترده شهروندان و خانواده‌ها در مراسم معنوی از جمله شب‌های قدر و مراسم احیا ایجاد شود.

خسروی با اشاره به برنامه‌های متنوع شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: سعی داریم فضای خاص روحانی و معنوی بر شهر حاکم شود، لذا با محوریت مساجد و رویکرد محله محوری برنامه‌هایی با حضور و مشارکت هرچه گسترده تر شهروندان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه ملکوتی، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز اقداماتی از قبیل غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، حذف زوائد فیزیکی اطراف این اماکن مقدس، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی، کاشت گل وگیاه با هدف زیباسازی و پیرایش مناظر شهری در حال انجام است، گفت: این اقدامات بمنظور ایجاد فضای زیبا و با نشاط شهری و همچنین گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: افزایش نشاط معنوی، اُنس با قرآن، ترویج سبک زندگی دینی، دستگیری و کمک به نیازمندان، مناجات خوانی و نیایش در محلات و مساجد، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در منطقه از دیگر اهداف مدیریت شهری در ماه میهمانی خداست.

خسروی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: سعی داریم ضمن ایجاد زمینه حضور فعال شهروندان مومن در برنامه‌های ماه ملکوتی، پروتکل‌های بهداشتی رعایت و سلامت عمومی جامعه حفظ شود.

آمادگی خدمات شهری شهرداری تهران برای توفان و بارش‌های احتمالی در روزهای آیندهطرح ویژه شورا و شهرداری تهران برای ارائه تسهیلات به مراکز دانش بنیان

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران ماه مبارک رمضان اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است