Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:46:44 GMT

جشنواره نوروزی غذاهای بومی محلی در گناوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۴۹۷۳

جشنواره نوروزی غذاهای بومی محلی در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تعطیلات نوروزی و حضور گسترده و چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی در گناوه، جشنواره غذاهای بومی محلی به همت شهرداری و شورای اسلامی گناوه و انجمن بازی‌های بومی محلی با استقبال خوب گردشگران و مهمانان نوروزی در ساحل این بندر برگزار شد.

شهردار گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک سال جدید و خوشامدگویی به همه مسافران و گردشگرانی که به این بندر سفر کرده‌اند اظهار داشت: امسال با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در بندر گناوه هستیم و امسال شلوغ ترین سال مسافر پذیر برای گناوه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد رستمی افزود: حضور پرشمار گردشگران و مسافران در نوروز امسال برای ما مایه خوشحالی است و عزم ما را برای برنامه ریزی مناسب‌تر و فراهم کردن امکانات بیشتر با استفاده از ظرفیت‌های شهر برای میزبانی بهتر و شایسته‌تر از مهمانان راسخ‌تر می‌کند.

شهردار گناوه ادامه داد: شهرداری بندر گناوه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود و فراهم کردن اوقات خوب و خوش برای همشهریان و مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی به کار بسته است و در کنار سایر دستگاه‌های ستاد خدمات سفر شهرستان شبانه روز در حال تلاش در این زمینه است.

وی گفت: رفع مشکلات از قبیل سرویس‌های بهداشتی، زیباسازی، نظافت و جمع آوری پسماندها و خدمات دیگر شهرداری به صورت مستمر در شهر ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: گناوه از بنادر تاریخی و دارای فرهنگ غنی است که همواره و دیرباز مورد توجه بوده است و این شهرداری در کنار ارائه خدمات به گردشگران و مسافران برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی را در جهت معرفی هر چه بهتر این فرهنگ تدارک دیده است.

وی گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع ساخت حجم‌های ماسه‌ای، مسابقه بادبادک‌ها، برگزاری جشن‌های نوروزی و برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی از جمله این برنامه که می‌توان نام برد.

شهردار گناوه بیان کرد: تنوع غذایی زیادی در فرهنگ غذایی این منطقه وجود دارد و نقش غذا و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های این منطقه بخش مهمی از فرهنگ این منطقه است که ریشه در مهمان نوازی و خونگرمی مردم این منطقه در پذیرایی از مهمانان دارد.

رستمی ادامه داد: از جمله موارد مهمی که در پذیرایی از مهمانان در بین مردم این منطقه وجود دارد پذیرایی از مهمانان با غذاهای بومی و محلی که بسیار مغذی و خوش طعم هستند و بسیار هم مورد استقبال مهمانان قرار می‌گیرد و این بخش از فرهنگ مردم مورد توجه ویژه گردشگران و مهمانان و از ظرفیت‌های مهم گردشگر پذیری و جذب گردشگر در گناوه است.

شهردار گناوه با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی پس از تعطیلات نوروز برای شهروندان تدارک دیده شده یادآور شد: پس از دو سال شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، شرایط شیوع کرونا مناسب‌تر و محدودیت‌ها کاهش یافته است و شهرداری گناوه در نظر دارد تا برنامه‌های متنوع فرهنگی را در تمام طول سال در سطح شهر برای همشهریان برگزار کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره غذاهای بومی محلی به مناسبت ایام نوروز در راستای معرفی فرهنگ غنی مردم گناوه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری هنرمندان این شهرستان برگزار شده است.

سجاد ابراهیمی افزود: هدف از برگزاری جشنواره معرفی غذاهای بومی محلی و فرهنگ و آداب و رسوم مردم این بندر است که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

وی گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، برنامه‌های متنوع دیگری با همکاری همشهریان و هنرمندان در این ایام از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه تدارک دیده شد که از جمله برگزاری جشن‌های نوروز «شب های ساحل» به مدت ۱۲ شب در محل پارک خور فاز ۳ در حال برگزاری است و مورد استقبال بسیار خوب همشهریان و گردشگران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ساحل زیبای گناوه نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی از جمله مسابقه بادبادک‌ها، جشنواره حجم‌های ماسه‌ای، مسابقات ویژه کودکان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی بین گردشگران و مسافران از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.

ابراهیمی یادآور شد: پس از تعطیلات نوروزی نیز فصل جدیدی از برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برای تمام طول سال از سوی شهرداری گناوه برای همشهریان تدارک دیده شده است که مختص همشهریان است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری گناوه گفت: این برنامه‌ها با همکاری شهرداران محلات و با برنامه ریزی های صورت گرفته اجرا خواهد شد و با نگاه مثبت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و سایر همکاران در شهرداری خدمات ویژه ای در حوزه‌های مختلف در محلات شهر گناوه ارائه خواهیم داد.

در این جشنواره آشپزان حرفه‌ای گناوه داوری جشنواره را به عهده داشتند که در پایان بر اساس نظر داوران هدایایی به شرکت کنندگان اهدا شد.

بندر تجاری تفریحی گناوه یکی از مهمترین مراکز گردشگری در جنوب کشور است که این روزها پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است که برای گذراندن تعطیلات نوروزی این شهر را بر گزیده‌اند.

وجود مراکز خرید و تجاری، ساحل بسیار زیبا و روستاهای گردشگری در اطراف، اماکن مذهبی و تاریخی، آب و هوای مناسب در این ایام سال و مردمی خونگرم و مهمان نواز از جاذبه‌های این بندر است که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند

گزارش و تصاویر: عصمت اسماعیلی

.

کد خبر 5454844

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه جشنواره غذا تعطیلات نوروزی مسافران نوروزی مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا سفرهای نوروزی کرمانشاه نوروز سانحه تصادف آمار کرونا اردوهای راهیان نور نوروز 1401 خطبه های نماز جمعه گرگان جشنواره غذاهای بومی محلی برنامه های متنوع فرهنگی مسافران و گردشگران گردشگران و مسافران برگزاری جشنواره تعطیلات نوروزی تعطیلات نوروز شهرداری گناوه تدارک دیده شد بومی محلی شورای اسلامی شهردار گناوه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد