Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای علی اکبر محرابیان گفت: در تابستان بیش از ۵۰ درصد مصارف غیر خانگی مصارف صنعتی، کشاورزی، عمومی، اداری و تجاری است. تا تابستان تمام مصارف خود را غیر از خانگی به طور کامل از طریق کنتورهای هوشمند رویت پذیر خواهیم کرد، یعنی در مرکز دیسپچینگ دقیق مشخص است که کدام مشترک چه میزان مصرف در چه زمانی دارد.

به گفته او کنتورهای جدید حجم کوچک‌تر و فناوری بالاتری دارند و علاوه بر این قابل برنامه ریزی نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنتورها اطلاعات هر ۱۵ دقیقه توسط مودم ارسال می‌شوند و یک تبادل ارتباط وجود دارد که عملیات نصب به زودی شروع خواهد شد.

مصرف کننده با این کنتور می‌تواند خودش مصرف را برنامه ریزی و مدیریت کند و این یکی از مزیت‌های بزرگ این نوع کنتورهاست.

کنتور هوشمند یک کنتور دیجیتال است که با اندازه‌گیری پارامتر‌های برق مصرفی، مخصوصاً توان اکتیو و راکتیو و با توجه به نوع الکتروپمپ، دبی لحظه‌ای و حجم مصرف را محاسبه و ثبت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق کنتور هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارائه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید