Web Analytics Made Easy - Statcounter

توافق هسته ای/ نیروی پدافند هوایی ارتش/ تصادفات جاده ای/ علی لاریجانی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ پیشنهاد پس از برجامی وزیر دفاع قطر مبنی بر یک توافقنامه امنیتی بین کشورهای منطقه پس از احیای برجام، در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد العطیه طی سخنانی در مجمع دوحه که با عنوان " تحول به سوی عصر جدید " با مشارکت روسای کشورها و دولت ها و پژوهشگران و اندیشمندان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برگزار شد، گفت: امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بر سر پرونده هسته ای ایران منجر شود و ما آن را تشویق می کنیم. ما مشتاقانه منتظر موفقیت این گفت ‌وگوها و دستیابی به توافق هستیم تا در مرحله بعد به چارچوبی برای یک توافق امنیتی برسیم که کشورهای منطقه را گرد هم می آورد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم ضمن اینکه از نزدیک بودن به حصول توافق در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران خبر داد، گفت: پیرامون ۹۵ درصد از موضوعات به توافق رسیدیم.

جوزپ بورل با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد و نخستین گام است، افزود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام مرتکب اشتباه شد..

همچنین ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری در دوحه با بیان اینکه ما به توافق نزدیک هستیم، گفت که توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک است، حتی اگر چند مورد باقی مانده است که حل و فصل شود.

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در پیامی درگذشت امین پوردستان فرزند امیر سرتیپ پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم با صدور پیام تسلیتی با امیر پوردستان ابراز همدردی کرد.

امروز همچنین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از سایت‌ها و مواضع پدافندی منطقه پدافند هوایی جنوب کشور بازدید کرد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد طی سخنانی در جمع کارکنان این نیرو،‌ اطلاعات و عملیات را در بالا بردن توان رزمی موثر دانست و خاطرنشان کرد: علت اینکه دشمنان جرات نگاه چپ به آسمان جمهوری اسلامی ایران را ندارند اقتداری است که به واسطه نیروی انسانی مومن، متخصص و تجهیزات بومی برای کشور ایجاد شده است. امروز بدون وابستگی به خارج از مرزها، قطعات سامانه‌های پدافندی را تولید می‌کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جان باختن ۴۲۱ نفر بر اثر کرونا و ۴۳۱ نفر بر اثر تصادف از ابتدای سال تا کنون، موضوع توییت جلال رشیدی کوچی بود.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، با اشاره به این آمار نوشت: نقش خودروهای بی‌کیفیت با ایمنی پایین در این فاجعه ملی پررنگ است. برای حل این بحران‌ باید ستاد ویژه‌ای تشکیل گردد تا مردم در برابر این ویروس به واسطه خودروهای ایمن و به روز واکسینه شوند.»

گزارش ایسنا در ارزیابی عملکرد علی لاریجانی به عنوان سیاست‌مدار جنجالی ۱۴۰۰ از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

علی لاریجانی از جمله سیاست‌مداران آرام و کم سر وصدای ایران بود که در سال‌های سیاست‌ورزی خود تلاش می‌کرد اقداماتش را کمتر رسانه‌ای کرده و سیاست‌هایش را از پشت پرده پیش ببرد، اما ورود پر سر و صدای او به انتخابات ۱۴۰۰ و پیگیری‌هایش برای به چالش کشیدن شورای نگهبان در موضوع احراز نشدن صلاحیتش برای ریاست جمهوری نشان داد که آن روی سکه این سیاست‌مدار به ظاهر آرام، می‌تواند بسیار جنجالی باشد.

برخی رسانه های سعودی با انتشار خبری غیر واقعی مدعی شدند که دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار است برای گفت وگو با گروههای عراقی در خصوص حل و فصل بحران انتخاب رئیس جمهور این کشور به بغداد سفر کند.

این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که هیچگونه دخالتی در روندهای سیاسی در این کشور ندارد و تنها از خواست و اراده مردم عراق در تعیین ساختارهای سیاسی در این کشور حمایت می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق هسته ای پدافند هوایی علي لاريجاني تصادفات جاده ای امیر پوردستان توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد