Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس با بیان اینکه یک ریال از ۳۱۴۰ میلیارد ریال درآمد معادن موجود در استان مرکزی به این استان پرداخت نشد گفت: ۳ درصد درآمد فروش نفت به استان‌ها داده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ولی‌الله بیاتی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به تصویب بودجه در مجلس اظهار داشت: مجلس در تاریخ مشخص شده بودجه 1401 را تصویب کرد بنابراین مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی باید نسخه‌ای از سند بورجه را در اختیار داشته و به دقت مطالعه کنند و با اشرافیتی که بر آن دارند باید پیگیر مطالبات استانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت و تکمیل برخی طرح‌های ملی به استان‌ها واگذار شده که در بودجه 1401 قرار شده تا 3درصد از محل فروش نفت به استان‌ها پرداخت شود که این مسئله کمک بزرگی در راستای ساخت و تکمیل پروژه های استانی است.

بیاتی تصریح کرد: تلاش مجلس تصویب به صورت درست و حقیقی بودجه است  تا با این اقدام خود، از تصویب کذایی بودجه که منبع و هزینه‌کرد آن معین و معلوم نیست، جلوگیری کند.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس با اشاره به مسله حذف ارز ترجیحی گفت: براساس بودجه مصوب براساس پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس حذف ارز ترجیحی به میزان 9 میلیارد دلار مورد قبول قرار گرفت که البته دولت اجازه داده شد در صورت حذف ارز ترجیحی، جایگزین معرفی کند.

وی عنوان کرد: همچنین سیزده میلیارد دلار ارز ترجحی در مجلس برای سال 1401 مورد موافقت و تصویب قرار گرفت که اینها بخشی از مصوبات و، اقدامات کارشناسی مجلس در جریان بررسی بودجه سال آینده بوده است.

نظر نهایی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه امروز به مجلس ارسال می‌شود/مصوبه بودجه‌ای مجلس درباره واردات خودرو ابهام داردرفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه/گزارش تلفیق در نشست چهارشنبه مجلس بررسی می‌شودمتن کامل لایحه بودجه 1401 منتشر شد

بیاتی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی استان مرکزی گفت: در سال قبل شاهد درآمد 3 هزار و 140 میلیارد ریالی معادن در استان مرکزی بوده‌ایم اما با وجود چنین درآمد بالایی از بخش معادن استان، حتی ریالی از این درآمد به استان داده نشد.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس خاطرنشان کرد: این درحالیست که براساس قانون، 16 درصد از درآمد معادن باید برای زیرساخت‌های استان محل استقرار معادن در نظر گرفته شود که برای تحقق این مهم باید مدیران استانی آن را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند