Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲ میلیون ۶۳۰ هزار واحد ناپایدار در کشور شناسایی شد که در سا‌های اخیر نوسازی تنها ۲۰۵ هزار واحد ناپایدار در کشور انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، محمد آئینی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی دو موضوع مهم و اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود که دولت با جدیت پیگیر آنها است که قطعا بخش عمده این موارد قابل تحقق است و برنامه‌ریزی لازم در راستای تحقق این موارد انجام و اقدام عملیاتی برای اجرای آنها نیز در حال اجرایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته مجموعه وزارت راه و شهرسازی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است که ضعف شدید در زیرساخت‌های حمل و نقل از مهمترین این چالش‌های پیش‌رو است چرا که راه‌های کشور نیازمند ترمیم است و در صورت غفلت یا تعلل دچار نابودی شده که خود هزینه‌های گزافی برای کشور به دنبال دارد این در حالی است که مبلغی بالغ بر بیش از 500 میلیارد ریال برای نگهداری راه‌ها و تجهیزات راه‌سازی کشور که البته عمر زیادی هم دارد برآورد شده که این فرسودگی و عمربالا کار را با سختی مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: منابعی حداقلی و ناچیزی برای این مجموعه در نظر گرفته شده به طوری که مجموع اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در حوزه راه‌ها بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال بوده که تنها برای یک بزرگراه کافی است.

آئینی ادامه داد: بیش از 46 درصد هزینه خانواده‌های ایرانی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی ارتباط دارد به طوری که یازده درصد به بخش حمل و نقل و 35 درصد نیز به هزینه مسکن خانواده‌ها مربوط می‌شوند هر چند در شهری مانند اراک رقم مربوط به مسکن بالای 50 درصد خواهد بود، این در حالی است که این 2 بخش حدود 12-13 درصد تولید ناخالص ملی و بیشتر از 25 درصد از اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را به خود اختصاص می‌دهند.

کشور نیازمند ساخت و تولید 10 میلیون واحد مسکونی است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت بازآفرینی شهری در کشور گفت: بیش از 2 میلیون و 630 هزار واحد ناپایدار در کشور شناسایی شده که این واحدها هیچ اسکلت فلزی یا بتنی ندارند که براساس آمار موجود از یکصد هزار خانوار که در 98 هزار واحد مسکونی سکونت دارند، بیش از 50 هزار واحد محل سکونت ناپایدار است که باید زودتر به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقداماتی شده ولی با وجود همه کارهایی که صورت گرفته تنها 205 هزار واحد ناپایدار در کشور نوسازی شده که آمار مناسبی نیست، با این حال نیاز کشور بیش از 10 میلیون واحد مسکونی است که براساس آخری آمار اعلام شده درباره ثبت نام طرح مسکن ملی، بیش از 5 میلیون نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثبت نام کردند البته خریداران مسکن در طرح نهضت ملی نیاز ندارند که فرم (ج) آنها سبز باشد و یا ساکن آن منطقه باشند.

مطالبه بزرگ تکمیل طرح‌های عمرانی و مسکن استان قزوین در سال جدید / مدیریت جهادی جایگزین رخوت و کسالت شود خدمات عمومی و راه‌های دستیابی به مسکن مهر کاشان مطلوب نیست رستم قاسمی: 10 میلیون مسکن جدید نیاز داریم

آئینی عنوان کرد: توسعه‌گران می‌توانند از ماده 4 قانون حمایت از احیا، به‌سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده، استفاده کرده و پس از دریافت مجوز از شرکت بازآفرینی شهری وارد محدوده شوند و از همان اختیاراتی که دولت و شهرداری‌ها بهره‌مند هستند استفاده کنند، این در حالی است که حداقل زمان صدور پروانه حدود 8 ماه خواهد ود.

وی ادامه داد: باید تلاش و همکاری لازم انجام شود تا بروکراسی اداری نیز برای اخذ پروانه به حداقل و حتی به یک ماه برسد و این مهم نیز باید مورد توجه مسئولان به ویژه در استان‌ها قرار گیرد تا از تمام ظرفیت‌های معطل‌مانده بهره گرفت تا بافت‌های ناکارآمد شهری بهره‌گیری و تمام موانع نیز رفع شود.

2200 هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و بافت فرسوده در استان مرکزی وجود دارد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به وضعیت استان مرکزی در حوزه بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی گفت: 2200 هکتار در محلات و بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و غیره در سطح استان مرکزی وجود دارد که 314 هزار نفر در قالب یکصد هزار خانوار در این مناطق زندگی می‌کنند

وی افزود: در شهرستان اراک سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران بخش مسکن می‌توانند در حوزه بازآفرینی شهری 3 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد دریافت کنند که کارمزد تسهیلات 1500 میلیون ریالی آن صفر است و باید مالکان نیز حمایت شوند همچنین شهرداران نیز وظیفه دارند تا برای صدور پروانه در بافت‌های فرسوده 100 درصد تخفیف بدهند.

آئینی خاطرنشان کرد: مسئله سنددار شدن منازل مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی اراک و ساوه مصوب شده و دولت سیزدهم تعهدات سال 93 را نیز عهده‌دار شده که امیدواریم بتوان مشکلات مردم را در این بخش برطرف کنیم و باری از دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت بازآفرینی شهری بافت های فرسوده راه و شهرسازی استان مرکزی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار