Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:11:21 GMT

هلی کوپتر مریخی بیست و سومین پرواز را تکمیل کرد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۵۹۱۳

هلی کوپتر مریخی بیست و سومین پرواز را تکمیل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، هلی کوپتر مریخی نبوغ همچنان به پرواز های خود ادامه می دهد و عملکرد آن فراتر از انتظارات است.

این ابزار کوچک که نخست قرار بود فقط ۵ بار بر فراز سیاره سرخ پرواز کند، اخیراً بیست و سومین پرواز خود را تکمیل کرده است. قرار است نبوغ به ماموریت کاوشگر استقامت برای جستجو در شواهد حیات باستانی در مریخ کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایشگاه JPL ناسا در توئیتر نوشت: ۲۳ پرواز و این مسیر همچنان ادامه دارد! هلی کوپتر مریخی به طور موفقیت آمیز بیست و سومین سفر خود را تکمیل کرد. این ابزار کوچک مسافت ۳۵۸ متر را در ۱۲۹.۱ ثانیه طی کرد. داده های نبوغ در منطقه جدید به تیم پروژه استقامت کمک می کند اهداف تحقیقات علمی احتمالی را بیابند.

کاوشگر استقامت به سمت دهانه Jezero در مریخ حرکت می کند. میلیون ها سال قبل در این منطقه آب فراوانی وجود داشته است. آب وهوای این منطقه نیز گرم بوده و در نتیجه مکانی ایده آل برای ظهور حیات به حساب می آمده است.

کد خبر 5454827 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ناسا فناوری فضایی مریخ کاوشگر حاکمیت سایبری تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا تراشه شرکتهای فناوری اکتشافات فضایی اتحادیه اروپا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان خورشید هوشمندسازی حمله سایبری هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۰ استان و سه منطقه آزاد برگزار شد.

در پایان مسابقات تیم پالایش نفت بندرعباس با کسب ۱۷ نشان رنگارنگ قهرمان شد.

مسابقات در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۸سال و در بخش های استقامت ۱۸کیلومتر، نیمه استقامت ۶ کیلومتر، سرعت ۲۰۰ متر و پدلینگ کار برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات با نظر مربیان تیم ملی به اردوی آماده سازی تیم ملی پدل برد دعوت می‌شوند. تیم ملی پدل برد آقایان و بانوان برای مسابقات جهانی دانمارک و آسیایی چین آماد می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • انهدام هلی کوپتر عراقی توسط شهید شیرودی
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان