Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان عراقی زاده گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ماه) تا ۸ فروردین ماه، ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ مسافر در ۱۶ هزار و ۸۱۰ سفر در سطح استان جابجا شده که این تعداد (مسافر) نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او در طرح نوروزی محور‌های استان کرمان تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ۵۵ اکیپ ثابت و سیار راهداری و با به کارگیری ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای در حال خدمت رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقی زاده با اشاره به اجرای طرح پ‍ویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی فولاد مشیز محور بردسیر به کرمان گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز خستگی و خواب آلودگی است و بر همین اساس از تمام هموطنان می‌خواهیم به ازای هر ۲ ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های بین راهی استراحت کنند.

او با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جاده‌ها مکان‌هایی هستند که در آن‌ها خدمات لازم به رانندگان و مسافرین داده می‌شود تا بتوانند استراحت کافی داشته باشند، گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده حدود ۵۷ درصد از تصادفات در جاده‌های استان کرمان ناشی از واژگونی است که علت آن هم خستگی و خواب آلودگی می‌باشد که در این خصوص مجتمع‌ها نقش مهمی در ایمنی محور‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی تلفیقی از فعالیت‌ها و خدمات مختلف از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه‌ها نمازخانه‌ها، تعمیرگاه، سرویس‌های بهداشتی و ... است، گفت: این ساختمان‌ها در طول شبکه راه‌ها ایجاد می‌شوند تا بر اساس امکانات فیزیکی، تمیزی و خدماتی با کیفیت مناسب، توقعات، خواسته‌ها و نیاز‌های مسافران را تامین کنند.

عراقی زاده از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه ریزی آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح نوروزی خدماتی رفاهی استان کرمان مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین