Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی اظهار کرد: متاسفانه در بازی قبل مقابل کره جنوبی شکست خوردیم، فردا برای جبران این نتیجه وارد زمین می‌شویم تا حسن ختامی برای بازی‌های مقدماتی باشد. تعدادی از بازیکنان‌مان را برای بازی فردا در اختیار نداریم، اما امیدوارم بتوانیم به نتیجه خوبی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص انتقادات از وی پس از شکست مقابل کره جنوبی و احتمال برکناری‌اش گفت: نه به این مسائل توجه نمی‌کنم و چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تاثیری ندارد. در این ۲ سال که نباخته بودیم برخی منتظر بودند تا این حرف‌ها را مطرح کنند. فدراسیون هم موضعش را در این خصوص بیان کرد و من دیگر صحبتی ندارم‌.

سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: دنبال بهانه جویی در خصوص نتیجه مقابل کره نیستم، اما چند بازیکن را به خاطر کرونا و مصدومیت نداشتم. برای تیمی مثل ایران وقتی ۷ بازیکن را در اختیار ندارد، کار سخت می‌شود.

اسکوچیچ درباره شرایط تیمش برای این دیدار گفت: سفر سختی هم داشتیم و بدون اینکه فرصت کافی داشته‌ باشیم برای ریکاوری پا به زمین گذاشته‌ایم.

وی درباره شرایط میزبانی شهر مشهد از تیم ملی گفت: به نظرم ایده خوبی است که بازی‌های ایران در شهرهای مختلف برگزار شود و تمرکززدایی شود چون تیم ملی متعلق به تمام کشور است و این حق مردم است که بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند. حس خیلی خوبی نسبت به حضور در مشهد دارم، بار اولی نیست که به این شهر می‌آیم.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه شاید اگر مصلحت‌گرا بود، جایگاه مطمئن‌تری داشت و در ارتباط با شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه این آخرین بازی اسکوچیچ با تیم ملی ایران است، گفت: همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارند، اگر به نظر شما بازی با لبنان اهمیت ندارد، باید یادآوری کنم که برد فردای ما و تساوی احتمالی کره جنوبی صدرنشین را تغییر می‌دهد. هر بازی فینال بود و تمام تلاش خود را کردیم. شاید یک روز عملکرد خوبی نداشته باشید و این طبیعت فوتبال است. ۷ بازیکن تیم ملی مقابل کره جنوبی در شرایط بازی نبودند، اگر قرار باشد دست به آزمایش بزنم، از این بازی‌ها باید استفاده کنم.

او با تعجب گفت: این موضوع را نمی‌دانم که چرا فقط در بازی مقابل کره جنوبی لقب بازی بزرگ می‌دهید، اگر یادتان باشد بازی مقابل عراق و بحرین در مرحله قبل هم بازی‌های مهم و بزرگی بودند. پس از صعود به جام جهانی توقع‌ها بالا رفته، خوشحالم که این اتفاق رخ داده و انتقادات هم طبیعی است‌. با آغوش باز انتقادها را گوش می دهم، اما در مجموع از روندی که طی کرده‌ایم راضی هستم.

سرمربی تیم ملی در خصوص غایبان لبنان در بازی فردا و دردسرساز شدن این تیم در بازی رفت برای ایران گفت: برای تیم لبنان احترام زیادی قائلیم، در عین حال می‌دانیم تیم باکیفیت‌تری نسبت به لبنان داریم. از بازیکنانم می‌خواهم که با جدیت تمام در این بازی وارد شوند. اگر حریف را دست کم بگیریم یا فکر کنیم برتر هستیم، ممکن است کار گره بخورد. بازیکنان را از نظر کیفی می‌توان تقسیم کرد، اما نبود بازیکنانی مثل طارمی و آزمون تاثیرگذار است.

اسکوچیچ درباره جوانگرایی در بازی فردا با توجه به غیبت چند بازیکن لبنان گفت: مطمئن هستید که بازیکنان تاثیرگذار لبنان غایب خواهند بود؟ خیلی سخت بود که بازیکنان از اروپا به سئول سفر کردند و سپس به زمین رفتند. در بازی‌ مقابل تیم‌هایی مثل لبنان است که می توانیم کارهای جدید بکنیم و البته امیدوارم با برد بازی را به پایان برسانیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه بازیکنان باکیفیتی داریم که از شرایط بازی به دور هستند و جایگاه ثابتی در باشگاه‌هایشان ندارند. بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به بازیکنان داخلی در خارج از ایران داریم، اما بعضا کمتر در باشگاه‌های خود به میدان می‌روند و این کار را مخصوصا برای جام جهانی سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ۲ موضوع دیگر هم این است که سردار آزمون است که در اردوی قبلی کرونا و در این اردو هم مصدومیت داشت. لورکوزن پیشنهاد کرد که بهتر است سردار این سفر را انجام ندهد، اما خودش دوست داشت کنار تیم ملی باشد. طارمی هم تستش مثبت است و نتوانست در کنار تیم باشد با اینکه دلش با ما بود.

وی در رابطه با تصمیماتش در خصوص دفاع راست تیم ملی گفت: تصمیم‌من به این دلیل بود که می‌دانستیم قرار است سون در این منطقه بازی کند. از یکی از دفاع‌های کناری خواستیم که ایستاتر باشد. تا وقتی شجاع در زمین بود موقعیت خاصی به حریف ندادیم و موقعیت آنچنانی جز چند سانتر نداشتند. در خصوص حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر، ترجیح دادم از بازیکنی که تجربه ملی بیشتری دارد استفاده کنم.

اسکوچیچ تاکید کرد: در برخی پست‌ها در فوتبال ایران ضعف می‌بینم. بازی‌های لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنم و متاسفانه بازیکنان مطلوبی مثل شجاعی و دژاگه دیگر پیدا نمی‌شوند و این از ضعف‌های لیگ ایران است که بازیکن‌سازی در آن به اندازه کافی خوب انجام نمی‌شود.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه انتقاداتی درباره دعوت نکردن از یک مدافع راست مانند رامین رضاییان، صالح حردانی و یا بازی ندادن به دانیال اسماعیلی‌فر وجود دارد گفت: تصمیم من بر این دلیل بود که می‌دانستیم سون در گوشه بازی می کند و تصمیم گرفتیم از مدافعی بازی کنیم که خصوصیات تدافع بیشتری دارد. اگر بخواهم توضیح تاکتیکی بیشتری بدهم، خواستیم مدافع کناری ما ایستاتر باشد و دفاع کناری سمت چپ ما نفوذ کند. تا وقتی شجاع در زمین بود موقیت خطرناکی ندادیم و کره فقط توانستند با چند سانتر به دروازه ما نزدیک شد و موقعیت جدی ندیدیم. 

او ادامه داد: دنبال دفاعی هستم که در ایران هم چنین مدافعی با خصوصیات تدافعی کم است. آنالیزی که داشتم یک مشکل متداول را در بین بازیکنان دفاع راست در ایران نشان می‌دهد. بازیکن ایرانی از جای خود خارج می‌شوند و به بازیکن حریف نزدیک شوند و فضای پشت سرشان خالی می‌شود و نمی‌توانند بازیکن صاحب توپ را مهار کنند. گذاشتن شجاع در این پست به دلایل تاکتیکی بر می گردد.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: درباره صالح حردانی و دانیال اسماعیلی فر ترجیح دادم جلوی کره از بازیکنی استفاده کنم که تجربه ملی بیشتری داشت و پخته تر بود. در کشور ایران در برخی از پست ها ضعف‌هایی در دفاع‌های کناری و هافبک می‌بینم. بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنم اما بازیکنانی مانند شجاعی و اشکان دژاگه که در تیم ملی بودند، پیدا نمی‌شود و این یکی از ایرادهایی است که به لیگ برتر ایران وارد است و دیگر این قبیل بازیکنان را در لیگ ایران نمی‌بینیم.

کد خبر 666594 برچسب‌ها خبر مهم دراگان اسکوچیچ - تیم ملی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم دراگان اسکوچیچ تیم ملی مقابل کره جنوبی سرمربی تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربیعی: مقصر شکست من هستم ولی توقع بیشتری داشتم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: اگر خواستید تیتر بزنید، بنویسید مقصر شکست من هستم اما توقعم از بچه‌ها بیشتر است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد ربیعی در نشست خبری بعد از بازی ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، گفت: پیروزی نساجی را به آنها تبریک می‌گویم.  به هر دو تیم خسته نباشید و خداقوت می‌گویم. در رابطه با بازی هم باید بگویم که روند بازی کاملاً تحت تاثیر گل اول نساجی قرار گرفت. بازی اصلاً شکل نگرفت. به بچه‌ها در مورد نقاط قوت نساجی که ضربات ایستگاهی است، تاکید کرده بودیم. با اینکه در  نیمه اول موقعیتی به نساجی ندادیم اما 2 گل خوردیم.

وی افزود: در نیمه دوم مجبور شدیم، بازتر بازی و انتحاری حمله کنیم. طبیعی بود که بعد از آن حملات، تیم رقیب دست به ضد حمله بزند ولی با توجه به این موضوع نیمه دوم چند موقعیت خوب داشتیم که دروازه‌بان تیم نساجی خوب عمل کرد. او سه موقعیت را به خوبی گرفت. جزو آن بازی‌هایی بود که توقعم از بچه‌ها خیلی بیشتر بود. این شکست می‌تواند چندین عامل داشته باشد. واضح بود که از لحاظ سطح انگیزشی نساجی از ما بالاتر بود و با وجود هواداران‌شان، چه بسا آنها میزبان بودند.

سرمربی ذوب‌آهن گفت: در فولادشهر در احاطه هواداران تیم نساجی بودیم. شاید دلیل دیگر این بود که آنها برای اینکه سقوط نکنند، بیشترین تلاش خودشان را انجام دادند. همه مرا می‌شناسند در کار سختگیر هستم. با توجه به تاکیداتی که داشتم قطعاً با برخی برخورد می‌کنم. ناراحت باخت نیستیم. الان قصد ندارم باخت را به گردن فرد دیگری بیندازیم، قطعاً من مقصرم. از همگی عذرخواهی می‌کنم.اما از شاگردانم توقع بیشتری داشتم. جدا از اینکه آنها 10 - 12 روز استراحت داشتند ولی ما 120 دقیقه در جام حذفی بازی داشتیم. از بازی پرفشار تبریز به این مسابقه آمده بودیم.

ربیعی با اشاره به تعدد بازیکنان مصدوم تیمش، عنوان کرد: 7 یا 8 بازیکن مصدوم داریم. نسبت به بازی قبلی هم 3 بازیکن خودمان را در اختیار نداشتیم. امروز در لیست 20 نفره ماه 4 بازیکن جوانان و امید حضور داشتند. 3 بازیکن زیر 23 سال  که 2 نفر آنها دروازه‌بان بودند. از این بابت اصلاً گلایه ندارم. بازیکنان جوان باید فرصت بازی داشته باشند. آن تیم تلاش بیشتری کرد و انگیزه زیادتری داشت، توانست برنده شود. این بازی برای ما  تمام شد و باید خودمان را برای بازی بعد آماده کنیم.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان ذوب‌آهن نسبت به جایگاه‌شان نساجی را دست کم گرفتند، تصریح کرد: بعید می‌دانم. حتی اگر چنین تفکری در تیم باشد، من مقصر این قضیه هستم. اصلاً چنین چیزی نیست که رقیب را دست کم گرفته باشند. در لیگ برتر اصلاً بازی آسان نداریم. چرا باید رقیب را دست کم بگیریم؟ وقتی هفته گذشته این تیم  تراکتور را شکست داده است. این تیم در همین اصفهان با سپاهان مساوی کرد. دلایلی که شمردم برای شکست‌مان نزدیک‌تر بود. گل ابتدایی نساجی روی روند تمرکزی بازی خیلی تاثیرگذار بود. باید تیم ما سریع‌تر خودش را در زمین سریع‌تر جمع و جور می‌کرد.

سرمربی ذوب‌آهن راجع‌به استفاده از بازیکنان کم سن و سال در جمع سبزپوشان، عنوان کرد: برای آینده‌سازی نیست، ما همینقدر بازیکن داریم! البته این بد نیست که  نسبت به سال‌های گذشته تولیدات بیشتری از آکادمی داشته باشیم. امسال 4 یا 5 بازیکن جوان داشتیم به جز ارشیا سرشوق که رده سنی امید است. محمدحسین اسلامی را جزو این دسته نمی‌دانم. به هر حال تیم جوان است. جوان‌ها مثل مختاری، شریعت‌زاده و یوسفی باید این را بدانند که در آینده هیچ موقعیتی به دست نمی‌آید مگر با تلاش و پشتکار زیاد و شبانه روزی. من اینجا نیامدم که بگویم فلانی مقصر است. اگر خواستید تیتر بزنید، بنویسید مقصر شکست من هستم اما توقعم از بچه‌ها بیشتر است.

ربیعی گفت:  روزهای سختی است که ما در میانه جدول قرار داریم. شانسی برای بالا رفتن نداریم اما این دلیل نمی‌شود که  بازی را از دست بدهیم. باید با تمامی قدرت، همه بازی‌هایمان را با تمام جدیت برنده شویم. حتی اگر بازیکنان بسیار زیادی را هم به علت مصدومیت و محرومیت نداشته باشیم. ما یک تیم در کنار هم هستیم و باید نهایت انرژی خودشان را بگذارند.

وی در مورد اینکه چرا با وجود موقعیت‌سازی زیاد، ذوب‌آهن نمی‌تواند از آنها استفاده کند و در پایان بازی حسرت موقعیت گل‌هایش را می‌خورد، اظهار داشت: اگر بخواهم فنی توضیح بدهم، وظیفه من مربی در ساختار تاکتیکی تولید حمله و فرصت است. وقتی نمی‌توانند از این موقعیت‌ها استفاده کنند، من چه کار کنم؟ اگر فقط در  10 دقیقه پایانی بازی دقت کرده بودیم، برنده از میدان خارج شده بودیم. اصلاً بقیه بازی به کنار. در بازی شمس‌آذر که شکست خوردیم، 48 درصد شانس گل داشتیم. شما دقت کنید گلی که از شمس آذر خوردید نسبت به گلی که از خوزستان دریافت کردیم.

سرمربی ذوب‌آهن راجع‌به عملکرد گلرهای ذوب‌آهن عنوان کرد: امروز پارسا جعفری گل بدی خورد. محسن فروزان هم با آن همه تجربه در بازی قبلی گل دریافت کرد که من انتظار نداشتم ولی هر دوی آنها بازی‌های بسیار درخشانی برای ما داشتند. یادمان نمی‌رود در همین جا محسن فروزان بازی بسیار درخشانی مقابل پرسپولیس انجام داد. پارسا هم در بازی‌های اخیر عالی عمل کرده است. من مربی‌ای نیستم که به خاطر یک یا 2 اشتباه عملکرد خوب شاگردانم را نادیده بگیرم. به همین خاطر است که اینجا می‌گویم توقع اشتباه از شاگردانم نداشتم. مثل کوه پشت پارسا جعفری و محسن فروزان هستم.

ربیعی در پایان گفت: در آخرین کنفرانس خبری تیم ذوب‌آهن  آن چیزی که برای آینده ذوب‌آهن نیاز است را بیان خواهم کرد. ذوب آهن تیم کبیر و بزرگی است و افتخار می‌کنم اینجا هستم و بابت باخت امروز از هواداران تیم عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گری نویل در خصوص باخت 7-0 به بارسلونا؛ انریکه تحویلم نگرفت و به او فحش دادم!
  • پرسپولیسی‌های سابق دیگر در آزادی تشویق نمی‌شوند!
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!
  • گولسیانی: پزشک سپاهان از بازیکنان این تیم بیشتر دوید
  • کنایه تند درویش به سپاهان/چه قدرتی پشت این تیم است؟
  • ربیعی: مقصر شکست من هستم ولی توقع بیشتری داشتم
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛ پرداخت پول بدون اجازه!
  • پوستر پرسپولیس با حضور ۳ سپاهانی سابق
  • اصرار بارسا به فروش ۲بازیکن مازادش به سعودی
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است