Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با چهار رسانه صربستان از جمله رادیو و تلویزیون این کشور درباره موضوعات مختلف از جمله اقدامات ضد روسی غرب اظهارنظر کرد.

روسیه منزوی نیست

هنگامی که از وی در خصوص «انزوای روسیه» در پی تحریم‌های غرب سوال شد، تاکید کرد که چنین انزوایی وجود ندارد و کشورش تعداد زیادی شریک در منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لاوروف، «روسیه روابط خوبی با اکثریت قریب به اتفاق سازمان‌هایی دارد که توسط کشورهای در حال توسعه ایجاد شده و از جمله آن‌ها می‌توان به اتحادیه آفریقا و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا  (آسه‌آن) و بسیاری دیگر اشاره کرد».

امیدواری روسیه به موفقیت مذاکرات با اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به مذاکرات جاری بین مسکو و کی‌یف اشاره کرد و گفت روسیه امیدوار است که این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد.

وی گفت: علاقه‌مندیم که این مذاکرات با نتیجه‌ای به پایان برسد که به اهداف اساسی خود برسیم. اول از همه، پایان کشتار غیرنظامیان در منطقه دونباس است که برای هشت سال طولانی ادامه داشته و در طی آن کل جامعه مترقی غربی سکوت کرد، حتی هرگز اظهارنظر انتقادی نکردند، اگرچه همه، بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها، کلینیک‌ها و ساختمان‌های مسکونی در این منطقه را تماشا کردند.

لاوروف همچنین تصریح کرد که مسکو آماده در نظر گرفتن مکان‌های مختلف برای ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین از جمله بلگراد است.

دیدار پوتین و زلنسکی؟

لاوروف درباره دیدار احتمالی بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی گفت که که این دیدار باید زمانی برگزار شود که دو طرف به توافق بر سر موضوعات کلیدی نزدیک‌تر شوند.

وی افزود که «در جریان مذاکرات کنونی با اوکراین، مسکو موظف است اطمینان حاصل کند که مردم دونباس دیگر هرگز از رژیم کی‌یف رنج نخواهند برد و اوکراین نظامی شدن به صورت متداوم را در تلاش برای تهدید روسیه متوقف می‌کند».

روابط روسیه و چین در محکم‌ترین سطح قرار دارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت روابط روسیه با چین در زمانی که کشورهای غربی با تحریم‌های بی‌سابقه بر سر اوکراین به دنبال منزوی کردن مسکو هستند، در محکم‌ترین سطح خود قرار دارد.

پکن بارها مخالفت خود را با تحریم ها اعلام کرده و اصرار دارد که مبادلات اقتصادی و تجاری عادی با روسیه را حفظ خواهد کرد.

دموکراسی‌های غربی بیشتر دیکتاتوری است

سرگئی لاوروف همچنین در سخنان خود از اتحادیه اروپا و "ارزش‌های غربی" به شدت انتقاد کرد و گفت که مجموعه دموکراسی‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در واقع به وضوح خودکامگی است و این نشان می‌دهد که کلمه دیکتاتوری برای آن‌ها مناسب‌تر است.

وی با اشاره به تحمیل نئولیبرالیسم توسط غرب ادامه داد: ما باید به جای تحمیل ارزش‌های ساختگی خودمان، به یکدیگر احترام بگذاریم. آن‌ها اکنون در تلاش برای سرکوب تمدن‌هایی هستند که هزاران سال است در حال رشد بوده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه، «ناتوانی اروپا در ایفای نقش میانجی» را زیر سؤال برد و به وعده‌های عملی نشده در رابطه با توافق‌های ۲۰۱۳ برای ایجاد شهرداری‌های صرب در کوزوو اشاره کرد.

کد خبر 666597 برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف روسیه - اوکراین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف روسیه اوکراین سرگئی لاوروف خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که به «کی‌یف» سفر کرده است با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و دو طرف آخرین وضعیت جنگ در این کشور را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری اوکراین با انتشار تصویری از ملاقات خود با وزیر امور خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من وضعیت جبهه جنگ را به اطلاع وزیر خارجه انگلیس رساندم.

او کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به اوکراین را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مهم است که سلاح های موجود در بسته حمایتی بریتانیا در اسرع وقت به دست ما برسد.

کامرون هم ضمن بازنشر پیام رئیس جمهوری اوکراین نوشت که انگلیس روی ارائه ابزارهای مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود متمرکز است.

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

کامرون ادعا کرد: اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند.

وی با بیان اینکه «همه باید تلاش کنیم تا مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که برای پیروزی نیاز دارد در اختیار داشته باشد» افزود: ما از طریق تخصیص بودجه نظامی و ارائه تسلیحات تا هر زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین ایستاده‌ایم.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد که لندن به حمایت از این کشور در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

ریشی سوناک در همین پیوند اعلام کرد که لندن که ۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای پشتیبانی از جبهه اوکراین اختصاص خواهد داد.

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است