Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جدیدی از شبه نظامیان خارجی در سازمان‌های موسوم به «حراس الدین»، «انصار التوحید» و «هیئه تحریر الشام» از حومه ادلب در شمال غرب سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.

منابع خصوصی به خبرگزاری «اسپوتنیک» در این خصوص گفتند: تعداد شبه نظامیانی که عازم اوکراین شده اند در دو دسته به ۸۷ نفر  می‌رسد که بیشتر آن‌ها از ملیت‌های عراقی، چچنی، تونسی و فرانسوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع فاش کردند که تمامی ۸۷ شبه‌نظامی در گذشته به گروه تروریستی «داعش» تعلق داشته اند و تأکید کردند که «در سطح رزمی، تجربه بالایی در جنگ‌های چریکی دارند».

این منابع همچنین تایید کردند که ابومحمد الجولانی، سرکرده جبهه النصره در ادلب، طی هفته گذشته شخصاً سلسله جلساتی را با سران چندین سازمان تروریستی برگزار کرده است. گفته شده الجولانی شخصاً در این جلسات متعهد شد که به طور کامل نیاز‌های خانواده‌های شبه نظامیان را تا زمان بازگشت آن‌ها از اوکراین تامین کند.

پیش‌تر، در هفته دوم حمله روسیه به اوکراین، نزدیکان شبه نظامیان مستقر در شرق روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بودند که سرکردگان گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» و «جبهه النصره» با فرماندهان گروه تروریستی حزب ترکستان و چندین گروه تروریستی دیگر در شرق سوریه جلساتی برگزار کرده و به این توافق رسیده اند که مزدوران جنگی را از راه ترکیه به اوکراین اعزام کنند تا با روسیه بجنگند. تعداد این افراد در آن زمان ۴۵۰ نفر اعلام شد. همچنین گفته شد که به تروریست‌های ادلب وعده پرداخت حقوقی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های تروریستی گروه تروریستی داعش جنگ روسیه و اوکراین گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است