Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:46:33 GMT

تولید روزانه 370 تن زباله در زنجان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۶۶۳۱

تولید روزانه 370 تن زباله در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام فرحبخشیان، مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری در طول سال و عید نوروز به تناسب روزهای مختلف نسبت به پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر اقدام می‌کند، اظهار کرد: اقدامات مؤثری توسط سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز در طول سال انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر زمین‌های منتهی به دفن زباله در محور مهتر چایی با کمک محیط زیست پاکسازی شد، اضافه کرد: درصددیم با این طرح و حرکت نمادین به صورت عمل گرا و حرکت مثبت در تشویق شهروندان و پاکسازی محیط پیرامون از آلایندگی‌ها و استمرار آن قدمی برداریم.

فرحبخشیان با تاکید بر اینکه محور مهتر چایی دارای کم و کاستی است، افزود: امیدواریم با توجه ویژه مسؤولین شاهد رفع مشکلات در سایت محور مهتر چایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 370 تن زباله در زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: در ارتباط با بحث تفکیک زباله‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و در این باره فرهنگ‌سازی شده است.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان با اشاره به نصب باسکول در محل دفن زباله‌ها و رصد میزان تولید روزانه زباله‌های شهری به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه  پسماند افزود: با نصب باسکول برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام می‌شود

فرحبخشیان با بیان اینکه در سال‌های گذشته زیر ساخت‌های لازم برای احداث خط پردازش و مسائل مربوط و تفکیک زباله فراهم نبود افزود: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده پروژه برق رسانی با ۱۵ میلیارد ریال در اسفند سال گذشته تأمین اعتبار شد و تیر گذاری انجام شده و کابل کشی نیز انجام خواهد گرفت.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان  از آسفالت ریزی به طول ۲.۷ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: آسفالت‌ریزی تردد خودروهای حمل زباله را در این محور تسریع می‌دهد.

فرحبخشیان نصب باسکول به منظور توزین زباله را از دیگر اقدامات مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: دسترسی به میزان توزین زباله، دسترسی به میزان تولید سرانه زباله در شهر زنجان را تسهیل خواهد داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با تدوین و تهیه طرح جامع مطالعاتی اتفاقات خوبی رقم خورد ادامه داد: این طرح در مراحل پایانی تهیه اخذ تاییدیه های لازم است و با اتمام طرح نقشه راه مسلم و واقع بینانه ای در اختیار مدیران برای برنامه ریزی سال جاری خواهد بود.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان تصریح کرد: آب و هوا و خاک از نعماتی است که در اختیار بشر قرار داده شده است و پاسداری از نعمت الهی وظایف ماست.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زباله شهروند زنجان آسفالت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج

 حسین علی‌زینلی‌زاده گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.


وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت ۲۹۷ هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی ۲۹۲ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ ۲۹۹ هزار تومان، سردست گوساله ۲۹۸ هزار تومان، گردن گوساله ۲۹۰ هزار تومان، ران گوساله ۳۰۳ هزار تومان، قلوه گاه گوساله ۲۸۵ هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.


زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود