Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:25:44 GMT

جابجایی هزار خانوار ساکن در کاسه سد چایلی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۶۷۲۰

جابجایی هزار خانوار ساکن در کاسه سد چایلی

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در بازدید از مراحل ساخت سد چایلی مراوه تپه گفت: شش روستای واقع در کاسه سد چایلی با حدود یکهزار خانوار در صورت آبگیری سد نیازمند جابجایی است که زمین مورد نیاز طرح جابجایی این روستا‌ها از اراضی ملی توسط بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی تامین شده و تا پایان خرداد کار جابجایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان هم در این باره گفت: گفتگو‌های مقدماتی با شرکت آب منطقه‌ای در این باره انجام شده بود، اما شرایط در سد نرماب زودتر فراهم شد و بنیادمسکن کار جابه‌جایی روستا‌های مخزن سد نرماب را از سال گذشته آغاز کرد.


حسینی ادامه داد: براساس اعتباری که آب منطقه‌ای در اختیار ما قرار داد، مطالعات اجتماعی و ژئوتکنیک انجام و مکان جدید برای استقرار روستا‌ها شناسایی شد.


او گفت:برای این کار ۳۹۲ هکتار زمین جانمایی کردیم که هر دو روستا در یک پهنه مستقر می‌شوند.


مهندس حسینی گفت: اقدامات اولیه برای تملک زمین انجام شده و برای این کار نیاز به کددار شدن روستا و تهیه طرح هادی است. اعتباری که آب منطقه‌ای اختصاص داده بود را به عنوان حقوق عرفی مراتع به منابع طبیعی پرداخت کردیم و منتظر واگذاری زمین هستیم.

 

او با بیان اینکه مکان‌های عمومی، حجم معابر و برآورد هزینه‌ها در جابه‌جایی روستا‌های مخزن سد چایلی انجام شده است از آمادگی بنیادمسکن برای استقرار و تجهیز کارگاه برای جابجایی این روستا‌ها در صورت تامین اعتبار از سوی آب منطقه‌ای خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدسازی سدهای گلستان آب منطقه ای سد چایلی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که برای ۳ هزار و ۳۲۸ متقاضی تخصیص زمین انجام شده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های آذربایجان‌غربی، افزود: ۱۱ هزار و ۱۳۹ قطعه زمین در ۱۴۱ روستا برای اجرای این طرح تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۷۶۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بیان کرد: ۷۴۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر‌ها تامین شده و حدود ۷۰۰ هکتار نیز در صورت تامین، واگذار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • (تصاویر) التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم