Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات خودرو رأی موافق نمی‌آورد، چون به مصلحت ما نیست!

میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت: ساختار‌های خودروسازی ما ایراد دارد. دو خودروسازی عظیم ایران خودرو و سایپا که حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن کار می‌کنند، مدیرانشان را دولت تعیین می‌کند؛ در حالی که هیچ حقی ندارد این کار را انجام دهد. دولت تنها ۵ درصد در ایران‌خودرو و ۱۶ درصد در سایپا سهام دارد.موضوع واردات خودرو در مجمع تشخیص رأی نمی‌آورد، چون واقعاً مصلحت ما نیست. ما باید کوشش کنیم که کیفیت‌ها را افزایش دهیم./باشگاه خبرنگاران

نماینده مجلس: ارز ترجیحی برای هیچ کالایی حذف نشده است

مجتبی توانگر، نماینده مجلس نوشت:براساس مصوبه مجلس ارز ترجیحی برای هیچ‌ کالایی حذف نشده است.دولت اجازه حذف ‎ارز ۴۲۰۰ دارو بدون جبران هزینه‌ها را ندارد.در پی ادعای سایت دولت مبنی بر الزام مجلس به حذف ارز ترجیحی تاکید می‌شود که براساس مصوبه مجلس؛اولا ارز ترجیحی حذف نشده است.ثانیا تا زمانی که زیرساخت لازم برای جبران افزایش هزینه‌های احتمالی ناشی از تغییر سیاست ارز ترجیحی فراهم نباشد، دولت نمی‌تواند دارو را از سبد ارز ترجیحی حذف کند.

واکنش بازیگر سینما به افشاگری درباره آزار جنسی در سینما / اگر ما زن‌ها در سینما دهان بازکنیم...

در واکنش به افشاگری‌های سمیه میرشمسی سینماگر زن در پشت صحنه یک فیلم، مروارید کاشیان بازیگر سینما در استوری صفحه اینستاگرامش در انتقاد به موجی از انتقادات و حملات نسبت به افشاگری میرشمسی نوشت: اگر همه ما زن‌ها در سینما دهان باز کنیم نصف این شهر روی هواست. پس لطفا شلوغ نکنید و ببندید تا فعلا ما هم دهانمان بسته است به هزار دلیل.در روزهای اخیر، انتشار یک پست در فضای مجازی خبرساز شده است. یکی از دستیاران کارگردان خانم سینمای ایران، با ذکر نام یک بازیگر شناخته شده‌ی امروز این سینما، و با اسم و رسم مشخص خودش، روایتی از "آزار" دیدن توسط او را منتشر کرده است. او نام کارگردانِ پروژه‌ای را هم که اتفاق مورد اشاره، پشت صحنه‌ی آن رخ داده؛ منتشر کرد. درباره‌ی این شخص ادعاهای دیگری هم مطرح شده که البته برخلاف این نمونه، روایت‌گران، نام و نشان مشخصی ندارند. این بازیگر هنوز واکنشی به‌این ادعاها نشان نداده است.

رئیس جمهور: می‌توان کاری کرد تا در سال جدید فقر مطلق وجود نداشته باشد

رئیسی در جلسه کارگروه رفع فقر مطلق:وجود فقر مطلق بر اساس معنای عرفی آن موجب رنجش خاطر و ایجاد مسئولیت سنگین برای دولتمردان است.با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور می‌توان با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ اقداماتی انجام داد که در سال جاری در کشور فقر مطلق وجود نداشته باشد./باشگاه خبرنگاران

کمال خرازی: سپاه نیروی نظامی ملی ما است و تحریم آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: باید نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی حذف شود. سپاه، ارتش ملی است و نمی‌توان هیچ ارتش ملی را گروه تروریستی محسوب کرد.بطور قطع این مسئله پذیرفتنی نیست و این مسئله برای ایرانی‎ها خیلی مهم است

اتحادیه اروپا: متن نهایی توافق وین آماده و روی میز است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت جمع‌بندی مذاکرات وین گفت که متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.نبیلا مسرلی این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری از بروکسل بیان کرد و افزود که گفت‌وگوها همچنان جریان دارد و به مرحله نهایی نزدیک شده است.وی افزود: ما در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر به مذاکرات وین بازگردیم و توافق را به نتیجه برسانیم. این مقام اروپایی یادآور شد که مذاکرات از ۲۰ اسفند وارد یک دوره تنفس شده تا «هیات‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های نهایی و خیلی سخت سیاسی به پایتخت‌ها برگردند.»وی افزود که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها و آمریکا در تماس است تا توافق نهایی محقق شود.قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

وزیر خارجه فرانسه: اطمینان دارم توافق با ایران نزدیک است

وزیر خارجه فرانسه گفت که اطمینان دارد توافق بین ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک است، هرچند هنوز مواردی وجود دارد که باید حل و فصل شود.«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در دوحه قطر گفت که «توافق هسته‌ای» بین ایران و قدرت‌های جهانی نزدیک است، هرچند که هنوز چند مورد باید مورد حل و فصل قرار بگیرد.اظهارنظر لودریان درباره نزدیک بودن توافق در حالی است که دیروز (یکشنبه) «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این کشور در وین، در نشست دوحه با بیان این که «با وجود حصول توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های زیادی پابرجا خواهد ماند»، گفت «مطمئن نیستم که به حصول توافق نزدیک باشیم».«علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین دیروز در تهران در دیدار «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین، با اشاره به جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، تأکید کرد: در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد، می‌توان به توافق دست یافت.

علی مطهری: ایران باید بر خروج سپاه از فهرست تروریسم آمریکا اصرار بورزد

علی مطهری نوشت: با توجه به ورود گسترده سپاه به حوزه اقتصاد، وجود نام آن در این فهرست مانع لغو بسیاری از تحریم‌ها پس‌ از احیای ‎برجام خواهد بود.علی مطهری، نماینده ادوار مجلس، در حساب توییتر خود نوشت: «ایران برای ‎توافق وین باید بر خروج ‎سپاه از فهرست ‎تروریسم ‎آمریکا اصرار بورزد، زیرا با توجه به ورود گسترده سپاه به حوزه اقتصاد، وجود نام آن در این فهرست مانع لغو بسیاری از تحریم‌ها پس‌ از احیای ‎برجام خواهد بود.»

منصوری: اصلاح قانون اساسی نباید شکل تابو به خود بگیرد

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه نباید موضوع اصلاح قانون اساسی و یا بازنگری در آن شکل تابو به خود بگیرد، گفت: ضمن اینکه برخی بندهای همین قانون اساسی هم به خصوص فصل سوم آن و بخش‌های مهمی که به حقوق ملت اختصاص دارد، معطل مانده و اجرا نشده است! چرا اجرا نشده؟ به نظرم دلیل اصلی آن تعارضی است که بین اصول این فصل از قانون اساسی و بخش‌های دیگر آن وجود دارد. و هر چه گذشت این تعارض بیشتر خود را نشان داد. از جمله شما می‌بینید مثلا همین رفراندم قرار بود از طریق رجوع به رای ملت موارد اختلافی و غیرقابل حل بین حاکمیت و مردم را حل کند، اما در پیچ و خمی قرار دارد که پس از چهار دهه صحبت کردن از آن هم تبدیل به تابو شده است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح قانون و یا بازنگری در برخی از اصول که به تعارض‌ها و شکاف‌های امروز بین حاکمیت و مردم دامن زده است، ضروری است، تاکید کرد: ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که چرا بسیاری از اصول فصل سوم قانون اساسی اجرا نشده است و در یک دوره‌ای مهندس موسوی شعار اجرای بدون تنازل قانون را مطرح کرد. این تعارض‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ تا چه حد متاثر از ساختار حقوقی کشور و تا چه حد به ساختار حقیقی بوجود آمده طی این چهار دهه ارتباط دارد و بعد ببینیم با بازنگری در چه بخش‌ها و اصولی این تعارضات و شکاف‌ها قابل حل است؟منصوری افزود: اما در یک بیان کلی هر قانونی اگر متناسب به شرایط و اقتضائات زمان اصلاح و به روزرسانی نشود، ضمانت اجرای خود را هم از دست خواهد داد. اما اینکه چگونه و از چه مسیری باید این بازنگری و اصلاح صورت گیرد، بحث مهمی است که نیاز به گفت‌وگوهای بیشتر دارد.

راهکارهای یک اصلاح‌طلب برای افزایش اعتماد مردم: واقعیت‌ها را بگوییم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، شفاف‌سازی کنیم، شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت افراد را بگوید و رسانه‌ها نترس باشند اعتماد عمومی مردم آرام آرام بازخواهد گشت.محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که راهکار افزایش اعتماد و مشارکت مردم در امور کشور چیست و چه نهادهایی باید این راهکارها را اجرایی کنند، گفت: باید بگوییم، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور باید برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته باید چند راهکار را عملیاتی کنند. اول اینکه باید ایرادات کاری که در گذشته انجام دادند را بپذیرند. یعنی تا زمانی که ما نپذیریم، اشتباه کردیم و از مردم عذرخواهی نکنیم، زمینه اعتماد فراهم نمی‌شود.وی افزود:‌ به عنوان مثال در همین برجام، کسانی که امروز حامیان برجام شدند، تا ۷ ماه گذشته مخالف درجه یک آن بودند. بنابراین این موضوع مردم را قانع نمی‌کند که قصد آقایان حل مشکل برجام است. مگر آنکه به مردم بگویند ما در گذشته تصوری داشتیم که از گود خارج بودیم حالا که وارد گود شدیم، می‌بینیم اصلاح مشکلات اقتصادی کشور بدون رفع تحریم ممکن نیست. بنابراین مردم، اگر در گذشته برجام را آتش زدیم و آن را جسد متعفن می‌دانستیم که باید دفن شود، آن حرف‌ها از سر ناآگاهی بود و حالا فهمیدیم می‌شود از برجام برای استفاده در مجامع بین‌المللی و استفاده از ظرفیت قانونی استفاده کرد و تحریم را از بین برد و به کشور صدمه وارد نکرد.

تکذیب شایعات درباره آیت‌الله مکارم؛ حال ایشان خوب است

مسئول دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اخباری که در فضای مجازی از بستری شدن آیت الله مکارم شیرازی در بیمارستان منتشر شده، صحت ندارد.دولتمند مسئول دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر نامساعد بودن حال این مرجع تقلید را تکذیب کرد و گفت: خبر مراجعه و بستری شدن حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بیمارستان صحت ندارد و حال ایشان خوب است.

واکنش یک اصلاح‌‌طلب به اظهارات اخیر بدخواهان و معاندان نظام

نماینده اصلاح‌طلب‌مجلس دهم با اشاره به فضاسازی معاندان علیه بیانات رهبر انقلاب و شعار سال گفت: رمز موفقیت عمل به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب است و حرکت در این مسیر ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به استقلال اقتصادی و مصونیت در برابر تحریم‌ها می‌رساند.محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر بدخواهان و معاندان نظام درباره بیانات رهبر انقلاب و شعار سال گفت: اظهارات معاندان نظام درباره نظام و رهبر معظم انقلاب هیچ گاه از سر خیرخواهی و وطن‌پرستی و دلبستگی آنها نسبت به منافع ملی نیست.وی ادامه داد: این اشخاص و افراد سخنگوی رژیم صهیونیستی، آل سعود و دیگر دشمنان نظام هستند و جیره خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از آنها می‌گیرند.نماینده اصلاح طلب مجلس دهم اظهار داشت: این افراد اگر سیاست‌های نظام را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحسین کنند باید تعجب کرد و رفتار فعلی آنها که سیاست‌های نظام را‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سؤال می‌برند تعجب‌آور نیست.وکیلی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته شعار سال را‌‌‌‌‌‌‌‌ همواره حول محور تولید در نظر گرفتند و رمز موفقیت ما نیز عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و حرکت در این مسیر ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به استقلال اقتصادی و مصونیت در برابر تحریم‌ها می‌رساند.وی افزود: اگر ما بخواهیم به مقابله با تحریم‌های دشمن بپردازیم راه حل آن عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی آیت الله مکارم اتحادیه اروپا مکارم شیرازی مذاکرات وین اصلاح قانون قانون اساسی ارز ترجیحی اصلاح طلب فقر مطلق تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران

خودروی موردبحث را می‌توان یکی از اولین وانت پیکاپ‌های کاملاً برقی چینی با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک دانست. البته همان‌طور که گفته شد جک T ۹ هانتر برقی بر اساس نسخه درون‌سوز این خودرو شکل می‌گیرد. T ۹ یک وانت میان سایز است که از سال ۲۰۲۰ تاکنون در بازار حضور دارد و سال قبل فیس لیفت شده است. همانطور که قبلا در پدال نیز اشاره کردیم، جک T ۹ قرار است توسط کرمان موتور در کشورمان نیز عرضه شود.

به گزارش پدال، جک T ۹ برقی قبلاً در نسخه پروتوتایپ رؤیت شده و محصولی آشنا به نظر می‌رسد. البته باید گفت نسخه بدون آلایندگی این خودرو تفاوت‌های ظاهری نسبتاً زیادی با مدل درون‌سوز دارد تا بهتر از آن متمایز شود. در بخش جلوی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را شاهد هستیم و مکان لوگوی جک نسبت به مدل درون‌سوز تغییر کرده است. با اینکه پوشش اطراف جلوپنجره تفاوت زیادی نسبت به مدل برقی ندارد، اما اندکی به‌روزرسانی جهت هماهنگی با کلیت بخش جلو صورت گرفته است. رینگ‌های ۱۸ اینچی جک T ۹ هانتر برقی از پوشش آیرودینامیک برای بهبود شعاع حرکتی سود می‌برند. نسخه‌های درون‌سوز این وانت پیکاپ چینی به رول کیج و ریل‌های جانبی در فضای بار مجهز هستند، اما در مدل برقی خبری از آن‌ها نیست و تنها ریل‌های کرومی ساده در کناره‌های فضای بار به چشم می‌خورد. همچنین پوشش پلاستیکی مشکی‌رنگی نیز اطراف شیشه عقب این وانت بکار رفته است.

نسخه بدون آلایندگی T ۹ طول/عرض/ارتفاع ۵۶۲۰/۱۹۶۵/۱۹۲۰ میلی‌متری داشته و طول فضای بار آن نیز به ۱۸۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش این خودرو دو موتور برقی است که در جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور موتور برقی عقب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۴۲ نیوتون متر می‌رسد. باتری لیتیوم آهن فسفات ۸۸ کیلووات ساعتی T ۹ هانتر برقی نیز با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

از نظر طراحی کابین تفاوت زیادی بین مدل‌های برقی و درون‌سوز جک T ۹ وجود ندارد هرچند مهم‌ترین تغییر را می‌توان دکمه چرخان مربوط به انتخاب‌گر دنده در کنسول مرکزی دانست. این وانت چینی با اینترفیس ژیلینگ ۳.۰، کنترل صوتی، ناوبری دو حالته، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، خروجی برق ۲۲۰ ولتی و صندلی‌های برقی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود جک در حال کار روی نسخه پلاگین هیبریدی T ۹ نیز هست و می‌خواهد آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در خاتمه باید دانست چینی‌ها قبلاً نسخه برقی از وانت T ۸ را نیز در بازار‌هایی همچون کنیا عرضه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟