Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین زارعی» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در سال ۹۱ مصوب و از سال ۹۳ فعالیت آن آغاز شده و هم‌اکنون در ۲ سایت مرکزی و مرزی ماهیرود فعالیت دارد.

وی با اشاره به ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و۷ منطقه آزاد در سطح کشور، افزود: منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی از صفر تا صد آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و اداره می‌شود و به لحاظ قوانین و مقررات زیر نظر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۷۵ گروه در ۲ سایت مرکزی بیرجند و مرزی ماهیرود منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زارعی یادآور شد: تاکنون ۱۸ واحد تولیدی، صنعتی وخدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها هم قرار است در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی توانسته جایگاه خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند به‌طوری‌که صدور مجوز در کمتر از ۷۲ ساعت و از صفر تا صد در منطقه ویژه اقتصادی انجام می‌شود و با این روند الگویی برای دیگر مناطق ویژه در سطح کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳۵ گروه در سایت مرزی ماهیرود خبر داد و افزود: از این میزان ۵۰ درصد تجار افغانی و ۵۰ درصد دیگر تجار ایرانی هستند که اقدام به امر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زارعی ادامه داد: شخص سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی ۱۸۰۰ میلیارد تومان در هر ۲ سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هم شامل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه اقتصادی ویژه بیرجند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه اقتصادی بیرجند بهره برداری از 18 واحد زارعی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی