Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:14:43 GMT

دستگاه‌های اجرایی به فکر اشتغال پایدار باشند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۶۹۶۷

دستگاه‌های اجرایی به فکر اشتغال پایدار باشند

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی به فکر اشتغال پایدار باشند و آمارها به‌صورت واقعی ارائه شود.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، امروز دوشنبه ۸ فروردین در اولین نشست کارگروه اشتغال شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۱ گفت: صرف پرداخت تسهیلات به افراد به‌ویژه تسهیلات خرد به معنای ایجاد اشتغال نیست و نباید پرداخت این تسهیلات مبنای آمار ایجاد شغل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تحول ابتدا باید در فکر، نگاه و باور ما اتفاق بیفتد افزود: امید مردم برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال به این جلسات و مسئولان است لذا باید با داشتن نقشه راه و نگاه علمی و واقعی به مسائل منطقه و شهرستان بپردازیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار کرد: قبل از آغاز هر کاری باید نقشه راه در شهرستان تبیین شود و ادارات ملزم به تبعیت از این نقشه راه هستند.

وی گفت: اگر در شهرستان دستورالعملی تبیین و تصویب شد ادارات باید در راستای آن اقدام کنند، در غیر این صورت فرماندار موظف است با آن اداره برخورد کند.

نصیرایی با بیان اینکه نباید فقط کاستی‌ها و خطاها در جامعه بزرگ‌نمایی و به آن پرداخته شود گفت: باید این نهضت در همه شهرستان‌ها ایجاد شود که اگر مدیری کار خوبی انجام داد هم در نماز جمعه و هم توسط رسانه ها مورد تشویق قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری فردوس نیز در این نشست گفت: مبنای فعالیت ما در شهرستان، اشتغال واقعی است.

مهدی روشن با اشاره به الگوی پیشنهادی توسعه کار در خانه افزود: باید برای توسعه اشتغال خانگی، فرهنگ‌سازی شود و با ساماندهی ملزومات آن، کار را با کمترین هزینه به خانه‌ها بیاوریم.

وی سه محور را برای حوزه تولید و اشتغال این شهرستان تعریف کرد و گفت: احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، نحوه بهره‌برداری از ظرفیت‌های اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی و احیای زنجیره اشتغال از تامین مواد اولیه تا بازار، سه محوری است که باید در دستور کار مدیران و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری فردوس تاکید کرد: اگر قرار است تسهیلاتی در کشور و استان توزیع شود باید هدفمند باشد.

امام جمعه فردوس هم گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالاری دینی بوده و پاسخگوی همه نیازمندی‌های مردم است.

حجت‌الاسلام محمد شاکری افزود: با این حال مشکلاتی در جامعه وجود دارد که باید بررسی شود آیا مشکل از قانون‌گذاری است یا اینکه قوانین مصوب به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

وی گفت: گاهی اجرا نشدن قانون مشکل ایجاد می‌کند که باید توسط دستگاه‌های متولی، نظارت بیشتری صورت بگیرد.

امام جمعه فردوس افزود: در حکومت اسلامی باید همه افراد جامعه که رابطه مستقیم با اجرای قانون دارند، شجاعت بیان ضعف‌های یک قانون را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسوولان باید در خطبه‌های نماز جمعه پایان سال گزارشی از عملکرد خود به مردم ارایه دهند که درخصوص ایجاد اشتغال یا رفع موانع بر سر راه مردم و مسایلی از این دست چه اقداماتی انجام داده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس در ادامه گفت: صدور مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد سه برابری داشته و زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را فراهم کرده است.

حمیدرضا صولتی افزود: در حوزه صدور مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته ۸۹ مجوز صادر شده که از این تعداد ۶۹ مجوز مشاغل مستقل و ۲۰ مجوز مشاغل پشتیبان بوده است.

وی گفت: تعهد ایجاد اشتغال شهرستان فردوس که توسط استانداری اعلام شده، ۷۵۳ نفر بوده که تاکنون ۹۴۴ نفر اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده و بیانگر تحقق ۱۲۵ درصدی اشتغال در فردوس است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس اضافه کرد: دز حوزه اشتغال روستایی در سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال یک هزار و ۳۵۸ نفر به ۱۹۸ واحد تولیدی پرداخت شده است.

وی گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از این ۱۹۸ واحد، چهار واحد متخلف شناخته شد و تسهیلات به بانک‌ها برگشت داده شده است.

صولتی اظهار داشت: با صدور این مجوزها که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: تاکنون هشت میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا نیز پرداخت شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طبس اشتغالزايي ایجاد اشتغال مجوز مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است

سید احمد موالی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های اقتصاد دانان اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.

او ادامه داد: هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی هست و همه باید عمل کنیم.

رئیس شورای اداری اهواز می گوید: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 

موالی زاده گفت: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت‌های دولتی استخدام شوند.

وی افزود: بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه‌ها کار و عملیاتی کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 

فرماندار اهواز گفت: کار تدریس و کار معلمان بسیار سخت است. شان معلم به خاطر تربیت دانش آموزان بالا است. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

موالی زاده در ادامه به مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و همکاری کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیرو‌های فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در حال تلاش هستند. با این طرح امنیت اجتماعی ایجاد می‌شود. مساله عفاف و حجاب بسیار مهم و کلیدی است و آغاز آن با اجرای طرح نور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز به برگزاری آئین‌های ویژه بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم. علاوه بر برنامه‌های و جشن‌های در چند منطقه شهرستان اهواز، در مناطق کم برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان جشن‌های باشکوه و ویژه‌ای برگزار می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها کمک کنند.

موالی زاده می گوید: امتحانات نهایی اساسی و در اولویت است. سرنوشت دانش آموزان را رقم می‌زند، لذا نباید مشکلات و کمبود امکانات به دانش آموزان آسیب بزند. سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند. همه دستگاه‌ها در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اهواز بر تکریم خانواده معظم شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: مدلی را سال گذشته در هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهدا برای ادارات و دستگاه‌ها اجرایی کردیم که امسال نیز باید با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز انجام شود. این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.

موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌ها برای بارندگی در مناطق مختلف در روز چهارشنبه افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به مشکلات روستا‌ها در سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش‌ها نیز با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی‌تر ادارات و دستگاه‌ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه خودداری کنند. موارد و مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 

موالی زاده می گوید: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

موالی زاده ادامه داد: به گفته وزارت کشور یکی از بهترین انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شد انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی