Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@12:52:05 GMT

آتش نشان ها با ریسک بالاتر مشکلات قلبی مواجهند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۰۰۰

آتش نشان ها با ریسک بالاتر مشکلات قلبی مواجهند

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر «پاری دومینیک»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه لوئیزیانا، گفت: «پزشکانی که از آتش نشانان مراقبت می‌کنند باید از افزایش خطر قلبی عروقی، به ویژه افزایش خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی در میان این گروه منحصر به فرد از افراد آگاه باشند.»

فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین نوع ضربان قلب نامنظم است که به گفته انجمن قلب آمریکا، خطر لخته شدن خون، نارسایی قلبی، سکته مغزی و سایر عوارض قلبی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این مطالعه، تیم تحقیق نزدیک به ۱۰,۹۰۰ آتش نشان فعال ایالات متحده را در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ از لحاظ تعداد آتش سوزی‌هایی که هر سال با آنها مواجه می‌شدند و سابقه بیماری قلبی مورد بررسی قرار دادند.

دومینیک خاطرنشان کرد: «در میان بزرگسالان در جمعیت عمومی کمتر از ۶۰ سال، شیوع فیبریلاسیون دهلیزی، ۰.۱ تا ۱.۰ درصد است. با این حال، در میان جمعیت مورد مطالعه ما، ۲.۵ درصد از آتش نشانان ۶۰ ساله یا کمتر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بودند.»

براساس یافته‌ها، محققان یک رابطه مستقیم و معنادار بین تعداد آتش‌سوزی‌های اطفا شده و خطر فیبریلاسیون دهلیزی شناسایی کردند.

نرخ ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی عبارت بودند از:

• ۲ درصد در میان کسانی که پنج آتش سوزی یا کمتر را در سال اطفا می‌کنند.

• ۲.۳ درصد در میان افرادی که با ۶ تا ۱۰ آتش سوزی در سال روبرو می‌شوند.

• ۲.۷ درصد در میان افرادی که با ۱۱ تا ۲۰ آتش سوزی در سال مواجه هستند.

• ۳ درصد در میان افرادی که با ۲۱ تا ۳۰ آتش سوزی در سال روبرو هستند.

• ۴.۵ درصد در میان افرادی که ۳۱ یا بیشتر آتش سوزی در سال را اطفا می‌کنند.

محققان پس از تعدیل فاکتورهای خطر متعدد برای فیبریلاسیون دهلیزی، مانند فشار خون بالا و سیگار کشیدن، دریافتند که به ازای هر پنج آتش سوزی اضافی که در سال رخ می‌دهد، خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی ۱۴ درصد بیشتر است.

به گفته محققان، عوامل متعددی ممکن است در ارتباط بین آتش نشانی و فیبریلاسیون دهلیزی دخیل باشند.

دومینیک گفت: «اول و مهمتر از همه، استنشاق و جذب از طریق پوست ترکیبات و مواد مضر تولید شده در اثر احتراق مواد در طی آتش سوزی، از جمله ذرات معلق، هیدروکربن‌های پلی آروماتیک و بنزن است. قرار گرفتن در معرض این مواد، به ویژه ذرات معلق در آلودگی هوا، حتی برای مدت کوتاهی با افزایش خطر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.»

دومینیک خاطرنشان کرد که آتش نشانان همچنین در معرض استرس فیزیکی و روانی زیاد و ساعات کاری طولانی هستند که همه اینها می‌تواند سطح آدرنالین آنها را افزایش دهد و باعث عدم تعادل در مکانیسم‌های حفظ ضربان قلب شود.

وی در ادامه افزود: «در نهایت، قرار گرفتن در معرض دمای بالا می‌تواند باعث افزایش دمای مرکزی بدن و کم‌آبی شدید بدن شود، که هر دوی این موارد تقاضا برای ضربان قلب بالاتر را افزایش می‌دهد و ممکن است متعاقباً باعث ایجاد فیبریلاسیون دهلیزی شود.»

علاوه بر این، دومینیک تاکید کرد هر گونه علائم فیبریلاسیون دهلیزی مانند تپش قلب، مشکل در تنفس، سرگیجه و خستگی باید به سرعت بررسی شود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تپش قلب فیبریلاسیون دهلیزی سکته مغزی نارسایی قلبی ذرات معلق ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی درصد در میان افرادی آتش سوزی در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟

به گزارش خبرآنلاین، بدر حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

همشهری در خبری نوشت:حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900320

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است