Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، پیش از این می دانستیم که می توان از آسپرین برای کمک به کاهش درد و تورم، جلوگیری از تشکیل لخته های خون و درمان حوادث عروق کرونر مانند حمله قلبی و سکته استفاده کرد.

پژوهش های جدید نشان می ‌دهد که آسپرین همچنین می ‌تواند به کاهش خطر مرگ در بیماران بستری در بیمارستان که به طور جدی ‌تری تحت تأثیر کووید ۱۹ هستند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه جورج واشنگتن با مطالعه بیش از ۱۱۲ هزار نفر از بیماران مبتلا به نوع شدید کووید ۱۹ در ۶۴ مرکز بهداشتی در ایالات متحده، دریافتند افرادی که در ۲۴ ساعت اول پس از بستری شدن به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان آسپرین دریافت کرده اند، 1.6 درصد کمتر از افرادی که آسپرین دریافت نکرده اند، در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

دکتر جاناتان چاو (Jonathan Chow)، دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن و محقق ارشد این پروژه تحقیقاتی در این رابطه گفت این یافته‌ ها نتیجه ۱۵ ماه کار پژوهشی است و سومین مطالعه مربوط به استفاده از آسپرین جهت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان به حساب می آید.

تاکنون چندین روش درمانی برای درمان بیماران بستری در بیمارستان که از موارد شدیدتر کووید ۱۹ رنج می برند توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است.

داروی ضد ویروسی رمدسیور اولین دارویی بود که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای بیماران ۱۲ ساله و بالاتر تأیید شد.

رمدسیویر به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در سراسر بدن شناخته شده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده همچنین داروی Actemra که یک آنتی بادی مونوکلونال است و برای درمان بیماری های التهابی مختلف استفاده می شود را برای درمان کووید ۱۹ نیز تأیید کرد.

پلاسمای نقاهت همچنین یکی از روش‌ های درمانی است که آنتی‌ بادی‌ هایی را ارائه می ‌کند که با کووید ۱۹ مبارزه کرده و التهاب را کاهش می ‌دهند. علاه بر اینها، بارتی سیتینیب و کورتیکواستروئیدها نیز برای کاهش التهاب شناخته شده اند.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله JAMA Network Open منتشر شده و قابل دسترس است.

منبع: سیناپرس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسپرین کرونا کووید ۱۹ آنتی بادی ایالات متحده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی