Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@09:18:31 GMT

پایداری؛ رأس برنامه‌های مدیریتی در شهر دانمارکی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۶۶۵

پایداری؛ رأس برنامه‌های مدیریتی در شهر دانمارکی

استین ریست، شهردار فردریسیای دانمارک، ایجاد شهر پایدار را در راس برنامه‌های مدیریتی خود قرار داده و مدعی شده است رونق رکود یافته ناشی از کرونا را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استین ریست در سال ۱۹۸۰ در دانمارک به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از اعضا شورای شهر فردریسیا، برای اولین بار فعالیت خود را در مدیریت شهری آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بیستم دسامبر سال ۲۰۲۰، به عنوان شهردار فدریسیا انتخاب شد و از اول ماه ژوئیه مدیریت شهر را رسماً به عهده گرفت.

فردریسیا که در سال ۱۶۵۰ توسط فردریک نهم، پادشاه پیشین دانمارک، به وجود آمد، با گذر زمان تحولات زیادی را متحمل شده است. دژهای شهر که دور تا دور مرکز آن را احاطه کرده است، از مهم‌ترین بناهای تاریخی شمال اروپا به حساب می‌آید که تا به امروز ظاهر خود را با کمترین تغییرات حفظ کرده است.

در قرن نوزدهم، فردریسیا به یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی دانمارک تبدیل شد و امروزه نیز، جایگاه خود را به عنوان یک منطقه پیشرفته در کشور حفظ کرده است. علاوه بر این، فردریسیا یکی از بزرگ‌ترین مراکز ترافیکی دانمارک به شمار می‌رود چرا که سفرهای زیادی از طریق آن به سایر نقاط کشور انجام می‌گیرد.

منطقه دارای کانال فردریسیا، بخش صنعتی پیشین شهر را به مرکز تاریخی آن پیوند می‌دهد و به همین دلیل، یک بندر مرکزی بسیار پرتردد به وجود آورده است. این منطقه که در میان مردم کشور به Kanalbyen شهرت دارد، نمونه بسیار بارزی از توسعه هوشمند در فردریسیا محسوب می‌شود که در رسیدن به اهداف مختلف شهری نقش مهمی ایفا می‌کند. به عنوان مثال، خاکی که از حفاری کانال استخراج می‌شود برای ساخت‌وسازهای فردریسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرآیند انجام آن به حفظ مرکز تاریخی شهر از وقوع سیل ناشی از تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا می‌کند.

استین ریست از همان ابتدای مدیریت در فردریسیا، وفاداری خود را به مردم مورد تاکید قرار داده و مدعی شده است ایمنی را برای تمام ساکنان، به ویژه کودکان و نوجوانان در هنگام رفت‌وآمد به سمت مدارس را تأمین خواهد کرد. از نظر وی زمان، فضا و امکانات می‌تواند زمینه‌ساز بازی و یادگیری برای کودکان باشد و آن‌ها را برای یافتن مشاغل بهتر در آینده آماده کند. استین ریست، ایجاد محیط‌های سالم برای کارآفرینان را مهم‌ترین عامل در تحقق هدف خود دانسته است، ضمن این‌که ایجاد شهری دوستدار سالمند را برای گذراندن دوران بازنشستگی در رأس برنامه‌های مدیریتی خود قرار داده است.

علاوه بر این، ریست نیز مانند مدیران شهرهای دیگر دانمارکی تمرکز بر افزایش پایداری مناطق را بسیار حائز اهمیت دانسته و مدعی شده است در مدت زمان مدیریت خود، نوآوری‌های زیادی را برای این منظور پیاده خواهد کرد به این امید که فردریسیا را در مسیر کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ به سمت جلو هدایت کند.

البته ریست در کنار افزایش پایداری و حفظ تاریخچه غنی فردریسیا در نظر دارد شهر را در زمینه موسیقی نیز تقویت کند و حتی از هدف خود برای تبدیل فردریسیا به پایتخت موسیقی دانمارک در آینده نزدیک خبر داده است. در واقع، شهردار فردریسیا، تلفیق طبیعت، تاریخ و فرهنگ را بهترین شیوه برای رونق گردشگری دانسته و مدعی شده است در آینده از شهر یک برند جهانی خواهد ساخت.

شیوع بیماری کووید -۱۹ در فردریسیا، مانند سایر نقاط دنیا، لطمه‌های جبران‌ناپذیری از خود در بخش‌های مختلف به جا گذاشت که در این میان، صنعت نقل‌وانتقال بیشترین زیان را متحمل شد. علاوه بر این، گردشگری نیز با رکود قابل توجهی مواجه شد و درآمد رستوران‌ها و هتل‌ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

البته استین ریست بارها در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی، شهروندان را به حل بحران‌های ناشی از کرونا دعوت کرده و خود مدعی شده است سرمایه‌گذاری‌های شهر را برای رونق دوباره بخش‌های رکود یافته افزایش خواهد داد. علاوه بر این، زیرساخت‌های شهری نیز به زودی تغییرات زیادی را متحمل خواهد شد تا با اثرات ناشی از بیماری کووید -۱۹ بیشترین سازگاری را پیدا کند و مردم را تا حد زیادی به زندگی عادی باز گرداند. بدون شک، پیاده‌سازی این اقدامات نه تنها از فشارهای ناشی از کرونا بر زندگی مردم می‌کاهد، بلکه در رونق اقتصادی شهر نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

شهردار فردریسیا در نظر دارد با تاجران محلی همکاری کند تا از ایده‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها برای رونق شهر بهره گیرد و از مناطق بی تردد ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، فضاهایی پرشور به وجود آورد. علاوه بر این، برگزاری رویدادهای مختلف در رأس برنامه‌های وی برای دعوت مردم به برقراری تعامل اجتماعی با یکدیگر قرار خواهد داشت که البته این اقدام با رعایت کامل پروتکل بهداشتی اجرا خواهد شد.

کد خبر 561748

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان دانمارک پایداری پایداری شهری گردشگری گردشگری و کرونا رکود اقتصادی کرونا و رکود اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدعی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : از امروز جمعه هفتم اردیبهشت تا سه شنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دمای هوا نیز با شیب ملایم افزایشی می شود.

مهدیه اصحابی افزود: از روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت اما با ورود جریانات شمالی آسمان ابری می شود و شاهد کاهش دما و بارشهای پراکنده در استان خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس